Zundert 3 - Roosendaal 4 (0 - 2)

zondag 23 april 2023, 0:00

Verslag Zundert 3 – Roosendaal 4.

FC van den bemt

Zelden zal een wedstrijd van Zundert 3 van te voren zo besproken zijn als deze. Niet alleen vanwege de wrange gevoelens richting de van den Bemt familie, maar ook vanwege het vooraf onsportieve handelen vanuit de hogere handen in Roosendaal.

Zundert 3 zat ( zoals wel vaker dit jaar ) met personele problemen. Het had zelf Wouter en Thieu af moeten staan aan het sterren ensemble van Zundert 2 en zat vervolgens ook nog eens met een volle lijst aan afwezigen. Yannick, Jeffersen en Rens vullen de blessure bank en daarop aansluitend zijn Quinten en Lorenzo afwezig. Kortom 7 spelers niet beschikbaar.. dat liet de technische staf doen besluiten om een aanvraag te doen om te wedstrijd te verzetten. Helaas was het antwoord duidelijk vanuit Roosendaal. Voetballen of administratief met 0-2 in hun voordeel af doen. Volgens spelers van Roosendaal hadden wij ook gewoon administratief mogen winnen. Ja dat geloven we maar al te graag..

Laten we maar over de wedstrijd beginnen, misschien is dat wat leuker dan al het gezeik erom heen. Onder het mom goed gejat is beter dan slecht verzonnen de basis opstelling met een ander tintje: Zie onder het verslag.

Wissels: ‘’Ik heb bloed’’ Tricka, RK & Tijs Telaat.

De bedoeling was duidelijk. Roosendaal dacht het met 0-2 af te doen? Zundert gaat er voor zorgen dat ze van een koude kermis thuis komen. Na een prachtige warming up met 4 teams op de oefenstrook waren de troepen klaar voor een slijtage slag op het B-veld. Onder leiding van groot babbelaar ( en tevens ook scheidsrechter ) Kale Babs begon de wedstrijd. Het begin was fel en scherp vanuit Zundert kant. Het randje werd opgezocht en al snel waren er meerdere Roosendaal spelers geïrriteerd. Nou hoef je daar bij hun ook niet heel veel moeite voor te doen..

Zundert hield de boel goed op slot. Het gelegenheids centrale duo Machop en Wooliebolleke hielden de Roosendaalse spitsen in bedwang, Wokkel en Evi waren hun tegenstander de baas. En als ze er dan doorheen kwamen stond Sexie Lexie op zijn post. Pas rond de 35e minuut kwam de eerste grote kans voor Roosendaal. Een voorzet vanuit Links leek vrij binnen gelopen te worden door de spits. Echter voorkwam Wooliebolleke met een uiterste inspanning dat de bal over het doel ging. Er mag gemeldt worden dat dit echt met meer geluk dan wijsheid was. Helaas moest in het verloop van de eerste helft Jos (die een zeer puike pot speelde) het veld verlaten vanwege een blessure (misschien dat de overmatige inzet van JO19 spelers dan toch eindelijk zijn inwerking gaat hebben). Hij werd vervangen door ‘’Ik heb bloed’’.

Vanuit Zundert kant viel helaas weinig te melden. Een afstand schot, wat corners en voornamelijk heel hard werken. De rust werd gehaald met een 0-0 stand en dit was terecht. Zundert kon niet en wilde niet perse veel Creëren en de Roosendaalse aanvallen werden vakkundig weggewerkt door het hele team. In de rust werd duidelijk gemaakt dat we geduldig moesten wachten op die ene grote kans die altijd komt en verder blijven werken voor dat resultaat.

De tweede helft begon en het spelbeeld was voornamelijk hetzelfde. Roosendaal wat meer de bal en Zundert hard werkend de aanvallen tegen aan het houden. Langzamerhand veranderde het spelbeeld wat. Vanaf minuut 60e had Zundert wat meer de bal. Een poging van Tandloos had een beter lot verdient. Rond minuut 70 kwam de grootste kans voor Zundert. Helaas kon deze niet benut worden.

De vermoeidheid begon toe te slaan en Roosendaal nam het initiatief weer terug. Zundert ontsnapte toen een aanvaller 1 op 1 voorlangs schoot. Maar helaas bleef de treffer niet uit. Rond de 75e minuut slalomde een middenvelder langs 3 man om vervolgens de spits een niet te missen kans te bieden. Waar Zundert dit jaar bekend staat om het terug knokken van achterstanden, lukte dat deze keer niet. in de 80e minuut viel de beslissing. ‘’Ik heb bloed’’ werd uitgekapt door zijn tegenstander en deze schoot fraai raak in de verre hoek. Het verzet gebroken en de wedstrijd liep op zijn einde. Alleen de nummer 14 van Roosendaal wou nog even laten zien dat hij er ook was. Hij maakte hands en was het er alles behalve mee eens. De scheids werd voor van alles uitgemaakt, maar hij mocht toch blijven staan.

Ach ja wat heb je er aan? 0-2 verlies, precies wat ze van te voren graag hadden afgesproken, maar nu uitgespeeld op het veld. Weer complimenten voor het harde werken, maar ook daar zijn meerdere spelers ondertussen wel klaar mee. De degradatie strijd is in volle gang en met complimenten ga je er niet komen. Nog 3 wedstrijden te gaan voor Zundert 3, beginnend tegen kampioenskandidaat JEKA 3. Vervolgens op 14 mei staat de degradatie kraker tegen ODIO op het programma. Om het seizoen toch nog wat kleur te geven zal er dan een resultaat nodig zijn.

We sluiten het verslag vertrouwd af met wat fijne vermeldingen:

-        JO19 spelers, zoals bekend, bedankt voor de bijdrage.

-        Afwezigen kom even snel terug

-        Z2 bedankt dat we Evi een hele wedstrijd mochten behouden