Zundert D1 - Sprundel D1 (4 - 2)

zaterdag 12 december 2015, 10:00

Vandaag stond het competitieduel tegen Sprundel op het programma. Zundert begon de wedstrijd in het wit, en speelde met de klassieke 4-3-3 opstelling. Onze jongens waren, ondanks de witte shirtjes, zeer geconcentreerd en wilden vandaag maar één ding: winnen.

Gelijk na de aftrap werd er door de jongens fel gevoetbald en zaten ze er bovenop. Ze zetten steeds meer druk, en de gasten uit Sprundel werden verrast door het snelle en aanvallende spel van Zundert. Het was al in de 4e minuut, toen er na een fraaie actie van de pijlsnelle linksbuiten Joey, een doelpunt door Dion gemaakt werd. Het was een prachtige goal, door goed teamwerk. 1-0. De jongens roken bloed bij Sprundel, en dus gingen ze op zoek naar een volgende treffer. Deze kwam nog geen 3 minuten later, toen Jesse de bal voortreffelijk op zijn pantoffel nam en de bal heerlijk in de touwen drukte. 2-0, in amper 5 minuten.

Zundert was nog steeds de betere partij, maar creëerde even wat minder kansen in de minuten die volgden. Na even aandringen, was het echter al weer raak. In de 11e minuut was het Maarten die de bal vanuit een corner over de keeper heen kopte. 3-0. Vanaf dit moment verloor Zundert langzaam de controle over het spel, zakten ze te ver terug en lieten ze de aanvallers van Sprundel een aantal keer gevaarlijk doorkomen, maar door goed keeperswerk van Lars hield Zundert nog even de nul.

Helaas niet voor lang, want uit het niets viel toen toch de 3-1. Zundert werd weer wakker, en liet weer even zien dat ze nog steeds de baas over het spel waren, en scoorden vrijwel gelijk na de tegentreffer, de 4-1. Deze ontstond door een mooie vooractie van Dion, die de bal vervolgens aan Tim gaf, die feilloos het vierde Zundertse doelpunt binnenschoot. Tien minuten later blies de immer goed leidende Rob Gommers het rustsignaal. 4-1.

In de rust werden er aan de kant van Zundert twee wissels doorgevoerd. Dion en Daan verlieten, ondanks hun puike wedstrijd, het veld. Sem en Krijn waren de vervangers, en dit ‘verse bloed’ zorgde ervoor dat Zundert weer fel aan de tweede helft begon. Het was in de 7e minuut van de tweede helft, toen Sprundel haar tweede treffer maakte. Er ontstond echter geen paniek meer bij Zundert, ze hielden rust aan de bal en voetbalden de wedstrijd professioneel uit. Wel waren er nog een aantal blessures aan Zundertse zijde, waaronder een gemene overtreding op Maarten en ook viel Marcel nog geblesseerd uit. Zundert wist ondanks alles toch nog op beide benen te blijven staan, en hield de voorsprong stevig vast. Eindstand: 4-2.