Zundert E2 - Groen Wit E4

zaterdag 26 maart 2016, 9:00

Zundert E2-Groen Wit E4 2-4

Na een hele lange tijd speelden onze rood zwarten helden en heldinnen weer een thuiswedstrijd. En dat Zundert een gedeelde koppositie bezette was duidelijk te merken aan de overvolle tribunes aan sportpark de Wildert.

Vandaag zouden we een oude bekende treffen. Namelijk Groen Wit E4. Al meerdere malen zijn we deze sportieve en leuke tegenstander tegen gekomen op de velden. En steeds was het gevolg een spannende en leuke wedstrijd. Een week eerder hadden de Groen Witten nog verrassend gewonnen van de koploper de Madense Boys. Dus Zundert was gewaarschuwd. Want in deze competitie waarin nog 5 teams kans maken op de titel, kan iedereen van iedereen winnen, waardoor deze competitie zich tot de leukste en spannendste aan het ontwikkelen is sinds de oprichting van Vv Zundert.

Toch begon ondanks de waarschuwingen Groen Wit feller en met meer vertrouwen aan de wedstrijd. Zundert werd vast genageld op eigen helft en moest alle zeilen bijzetten om de Groen Witten te volgen. Maar de Zundertse keeper stond zijn mannetje en ook de verdediging gaf weinig weg. Ondanks dat gaven sommige spelers nog niet thuis en leken de zenuwen vanwege de gedeelde koppositie parten te spelen. Zundert kon hier immers alleen verliezen en Groen Wit speelde vrij en blij. Helaas door materiaal pech, of door het niet goed strikken van de nissels, kwam Groen Wit op voorsprong. De centrale verdediger die tot dan toe geen cm weg gaf, stond ineens naast de trainer met de mededeling dat hij even gewisseld diende te worden om zijn schoeisel weer strak rond de voet te trekken. Het snel omzetten bleek even lastig en Groen Wit profiteerde van de tijdelijk wanorde en wist uit een corner de 0-1 te maken. Dat nog tijdens de snel ingelaste wisselbeurt van de centrale verdediger de 0-2 in het netje lag, was aan niemand van Zundert te verwijten, maar aan het goede spel van Groen Wit.

In de rust werden alle spelers en speelsters even goed wakker geschud aangezien niet iedereen erg scherp leek. Maar gelukkig nam de aanvallende middenvelder direct bij aanvang van de tweede helft team Zundert op sleeptouw. Groen Wit werd op eigen helft vastgezet en binnen een minuut lag de 1-2 in de goal door een mooi hobbelend schot van de Zundertse spits. Dit rook naar neer en Zundert bleef pressie voetbal spelen en de verdediging schoof langzaam van de Zundertse goal af. Hoewel Zundert het betere spel had, werd dezelfde fout als in de eerste helft gemaakt. De positie van de verdedigende middenvelder die in de wissel stond werd niet goed opgevangen. En uit twee counters scoorde de Groen Witten daardoor 2 keer. 1-4.

Toch gingen de koppies bij Zundert niet hangen. Met de druk naar voren en opnieuw op sleeptouw van de aanvallende middenvelder, werd Groen wit nog vaster op eigen helft gezet. Mede ook door dat er achterin bij Zundert gekozen werd om 1 op 1 te spelen. Dit gedurfde alles of niets spel leidde als snel tot een treffer. Hard werker werd beloond. Een knap schot van de linksbenige heer op het middenveld maakte de wedstrijd weer spannender. 2-4.

Nu speelde Groen Wit het spelletje van Zundert. Spelen vanuit de verdediging. En ondanks dat kreeg Zundert nog meerdere kansen. Maar doordat de rust niet goed bewaard werd op die momenten, de goal net te smal was of de keeper in de weg lag bleef het ondanks het goede spel in de tweede helft 2-4.

Maar dat wil absoluut niet zeggen dat Zundert nu kansloos is in de competitie. Zundert staat immers nog steeds tweede. Op de huid gezeten door nummers 3 4 en 5, maar met nummer 1 nog in zicht. En die nummer 1, de Madense Boys is nu net de tegenstander van de volgende wedstrijd. Dus voor alle fans van de Rood Zwarten geld: komt en ziet allen. De entree is volgende week weer geheel gratis en versnaperingen zijn tegen een kleine vergoeding bij een bekende supporter te halen in de kantine.