Zundert E2 - Madese Boys E3

zaterdag 2 april 2016, 9:00

Zundert E2 - Madese Boys E3 2-0

Zo 1x in de zoveel tijd heb je een wedstrijd waar een heel seizoen van af kan hangen. Dat was nu niet het geval, want de instelling bij Zundert E2 blijft: plezier en samenspel staat voorop. Maar sportief gezien is de wedstrijd tegen de Madese Boys een onvervalste topper in een reuze spannende competitie waar voor aanvang van deze speelronde nog 5 titelkandidaten waren. Madese Boys had echter de beste papieren. Bij een overwinning op Zundert zouden zij een onoverbrugbaar gat kunnen slagen.

Alle ingrediënten voor een top wedstrijd waren aanwezig.  Een mooi weertje, een volle parkeerplaats en ook parkeerplaatsen bij het zwembad moesten eraan geloven. Het fietsenrek was ook tot de laatste plek gevuld en langs de lijn stonden de supporters ver voor aanvang van de wedstrijd al rijen dik. Alleen had de scheidsrechter zijn wekker nog op wintertijd staan en werd er snel een qua omvang immens grote scheidsrechter uit de catacomben getrokken om de eerste helft te fluiten.

De spanning was hoog, toch de opdracht duidelijk. Zo lang mogelijk de 0 vasthouden en kansen vanuit achteruit gaan creëeren door de vliegensvlugge inhuur aanvalster regelmatig op avontuur te sturen. En deze manier van voetbal werkte uitstekend. Hoewel het meeste balbezit leek te zijn voor de Madese Boys, stranden al hun aanvallende intenties steeds op een Zundertse muur. Een Zundertse muur die al op het middenveld opgetrokken werd. De verdedigende middenveldster kreeg een uitstekende input van de supporters van de tegenstander. Die riepen tegen hun speler namelijk dat hij zich niet weg moesten laten zetten door een meisje. Dat werkte als een rode lap op een dolle stier. Zowel de middenveldster als de aanvalster lieten mede door deze opmerking duidelijk zien dat meiden echt niet onder doen voor de jongens. Hierdoor hadden de boys van Made nog een zwaardere kluif aan Zundert.

De aanvalster van Zundert zorgde in de eerste helft voor het meeste gevaar. Een aantal keren werd zij uitstekend in positie gebracht door de andere spelers van de E2. Echter door goed keeperswerk kon zij een aantal van die knappe aanvallen niet omzetten in een goal. Maar Made kwam nauwelijks in de buurt van het Zundertse goal door ontzettend goed teamwork. En die keren dat ze bij de goal van Zundert in de buurt kwamen stuitten ze op de goede en rustig ogende keeper van de rood zwarten. Hierdoor werd een ruststand van 0 0 bereikt.

In de rust werd besproken dat Zundert met meer lef zou gaan spelen. Door iets verder van de goal af te verdedigen, kon nog makkelijker de aanvallers van Zundert gevonden worden. Aan dit spel moest Made duidelijk wennen. Zoveel tegenstand waren zij niet gewend. En het boekte nog resultaat ook. Na een knappe aanval over rechts en na een dreiging om de bal voor te geven, wist de aanvaller van Zundert de keeper en een paar verdedigers in de korte hoek te verschalken. 1-0. Wat een prestatie!

Toch werd de manier van voetballen doorgezet in de tweede helft. De druk op de goal van Made bleef groot. Mede ook doordat achterin bij Zundert nauwelijks wat weggegeven werd. Slechts een paar keer kwam Made er door een snelle counter gevaarlijk dicht bij de Zundertse goal. 1 keer wist de Zundertse goalie de bal niet helemaal goed te verwerken, maar een vliegensvlugge middenvelder van Zundert had het gevaar herkent en wist de bal van de doellijn weg te werken.

Niet veel later brak deze vliegensvlugge middenvelder door en stormde hij op de goal van Made af. Echter trok een verdediger van Made aan de noodrem. Te laat en vanachter werd de middenvelder van Zundert neer gelegd. Dit zorgde voor wat wrijving tussen de beide coaches. Die van Made vond enkel dat de verdediger wat te laat was, die van Zundert liet heel duidelijk merken dat hij het niet eens was met zo'n gedrag op het veld. Immers zou zijn inziens een overtreding van dit formaat vanaf de D jeugd meteen een rode kaart opleveren. Het had de coach van Made dan ook gesierd om even de overtreder tot reden te brengen en hem even in de wissel te zetten.  Leiden is ook opvoeden.

Maar goed, meningen mogen verschillen natuurlijk. De coach van Zundert was echter wel duidelijk in zijn vervolg. Hij wees de speler met het hardste schot aan om de vrije trap te nemen. Instructie was simpel. Zo hard mogelijk op de goal schieten. En dat deed hij. Ondanks dat de keeper van Made nog heel knal de bal wist te pareren, kon de middenvelder met een vers lidteken van de noppen op zijn benen de bal daarna intikken. Dit voelde voor Zundert als gerechtigheid en vertrouwen. 2-0 met nog een minuut of 5 op de klok. Vastberaden werd er geen cm meer weggegeven en werd de voorsprong niet meer in gevaar gebracht. De overwinning was verdiend en zorgde ervoor dat Zundert E2 wederom gedeeld koploper is in de spannendste competitie sinds het stemrecht voor vrouwen.

Nog drie wedstrijden te spelen. Eerst ontvangen onze heldinnen en helden WDS, vervolgens moet er uit gespeeld worden bij Groen Wit (die zorgden voor de enigste thuisnederlaag voor de rood zwarten) en de competitie wordt afgesloten tegen Olympia. Een team die qua niveau niets onder doet voor Zundert E2 en waar eerder een enerverende spannende pot tegen werd gespeeld.

Dus voor alle supporters: koop nu je combitickets voor de finale wedstrijden van dit seizoen. Wellicht kunt u daardoor getuigen zijn van een kampioenschap van wereldformaat, hoewel daar de technische staf, spelers en speelsters nog niet mee bezig zijn. Het wordt week na week bekeken wat de mogelijkheden zijn. Maar trots op deze kanjers kan iedereen al zijn. Hup Rood Zwart!