Zundert E4 - Boeimeer E7

zaterdag 17 januari 2015, 10:15

Zundert E4 -  Boeimeer E7 4-3

Waar de keuze van Zundert E4 om de winterstop in Nederland door te brengen vorig jaar goed uitpakte, viel het dit jaar tegen. Door een natte winter, is een groot aantal trainingen uitgevallen. Hierdoor konden de aanvalspatronen er niet ingeslepen worden. Hopelijk heeft Zundert E4 hierdoor geen achterstand opgelopen op de teams die wel naar zonnige oorden zijn vertrokken om zich op de voorjaarscompetitie voor te bereiden.

Ook afgelopen weekend was de aanloop naar de wedstrijd nogal spannend. De weersvoorspellingen waren slecht. Gelukkig zette de regen deze keer niet door en kon er weer gevoetbald worden, tot blijdschap van de jongens.

Verder heeft Zundert E4 zich ook in de winterstop weer versterkt op de transfermarkt. Het scoutingsapparaat heeft geleerd van de twee aankopen van de afgelopen zomer, die al weer vertrokken zijn. Hoewel de selectie sterk is en boordevol kwaliteit zit, is toch besloten om een extra speler aan te trekken. Op deze manier kunnen eventuele schorsingen en blessures eenvoudig worden opgevangen.

Dan de wedstrijd. Het winterzonnetje voelde behaaglijk aan. De supporters waren optimistisch over de kansen die Zundert E4 vandaag had om de wedstrijd te beginnen, maar toch zeker ook nieuwsgierig naar de nieuwe middenvelder, waarvan men al veel goede verhalen had vernomen vanuit de trainingen. Het veld was nog wel erg hard, maar ook dat kon wel eens een voordeel voor Zundert zijn, want men had namelijk in de winterstop ook geoefend in de zaal.

Toen de wedstrijd van start ging bleek al snel dat de verhoudingen op het veld in het Zunderts voordeel waren, maar dat er niet lichtzinnig gedacht mocht worden over de blauwe tegenstander uit Breda. Ondanks de constante druk waaronder zij stonden, brakken zij er een aantal maal pijlsnel uit. Gelukkig bleek al snel dat Zundert goed uit de winterstop gekomen was. Zundert combineerde dat het een lieve lust was. De oeh’s en ah’s rolde over een toch weer goed gevuld sportpark de Wildert. Helaas stierven sommige combinaties in schoonheid of op de voeten en vuisten van de voortreffelijke doelman van Boeimeer. Uiteindelijk was er een één-tweetje nodig om de verdediging open te breken. Hieruit schoof de ingeschoven laatste man de bal als een volleerd aanvaller in het zijnet 1-0. Dit was een aanval zoals die wekelijks geoefend wordt in de “oefening met de omgekeerde trechter”, echt resultaat van vele uren arbeid om het trainingsveld.

De druk hield aan en Zundert creëerde mooie kansen, die helaas niet in doelpunten werden omgezet. De spaarzame aanvallen van Boeimeer werden knap door de Zundertse defensie onschadelijk gemaakt, maar nog opvallender was de grote bereidheid van het middelveld om posities over te nemen als er eens een verdediger mee naar voor ging. Juist dit soort kleine, onopvallende zaken, maken een team sterk. Dus een heel groot compliment voor de opofferingsbereidheid van het goed spelende middenveld.

Omdat het een oefenwedstrijd betrof, werd er in de tweede helft het een en ander geëxperimenteerd. Ook de reserve doelman mocht weer eens opdraven, na een puike eerste helft als centrale verdediger. Binnen no-time stond het 1-1, maar er was niets aan de hand. Zundert rechte de rug en ging door waar het de hele ochtend al mee bezig was, namelijk fris van de lever combineren. En met resultaat. De combinatie van individuele acties om ruimte te maken en het vervolg met nauwkeurige passes, dreef Boeimeer tot wanhoop. In het tijdbestek van 15 minuten werd de wedstrijd beslist. Drie uitstekende doelpunten uit samenspel tilde de stand naar 4-1.

Daarna geloofde Zundert het wel en liet de teugels vieren. Hieruit bleek dat onze jongens wel scherp en geconcentreerd moeten blijven om tot goed prestaties te komen. Uiteindelijk kon Boeimeer hier nog tweemaal van profiteren en leek het met een 4-3 uitslag een spannende wedstrijd. Hier is nooit sprake van geweest, Zundert was sterker en had nog ruimer kunnen en moeten winnen.

Al met al een goede generale repetitie voor de seizoen ouverture, die aanstaande zaterdag uit in Etten Leur tegen DSE op het programma staat. Voldoende aanknopingspunten om op voort te borduren, maar ook nog zaken de komende week op het trainingsveld verbeterd moeten worden. Hopelijk op naar een mooie voorjaarcompetitie. De jongens zijn er klaar voor en de verwachtingen van de supporters zullen na het bijwonen van dit schouwspel alleen meer gestegen zijn.  Aanstaande zaterdag zal blijken of Zundert met de favorietenrol kan omgaan.