Zundert en Prinsenland in evenwicht (2 - 2)

zondag 3 september 2017, 0:00

Zundert en Prinsenland in evenwicht

In de eerste officiële wedstrijd van het seizoen heeft Zundert in Dinteloord de punten gedeeld met zaterdag tweedeklasser Prinsenland. Na een 1-0 achterstand en een 2-1 voorsprong namen de roodzwarten een puntendeling mee naar huis.

In het begin was Zundert zoekende. Prinsenland wisselde voorin veelvuldig van positie en Zundert had moeite grip op de tegenstander te krijgen. Toch was de eerste kans voor Zundert toen Tjeu van der Heijden de lat teisterde. Even later kon Prinsenland vrij voor doelman Thomas van Nederkassel inschieten, maar de inzet verdween naast het doel. Na twintig minuten kwam Prinsenland op 1-0. Een voorzet van links werd bij de tweede paal keurig binnen gekopt. Het Zundertse spel oogde rommelig, maar leverde toch enkele kansjes op. Olivier schoot naast en Denis kwam net iets te kort bij een duel om de bal. Ook Prinsenland, dat het betere van het spel had liet zich diverse keren zien. Gelukkig voor de roodzwarten wisten zij een 100% kans niet te verzilveren. De vrije schietkans werd recht op Thomas geschoten. Vlak voor de thee kreeg Zundert nog twee mogelijkheden. Een door Fabian Nelemans getrapte corner en vrije trap werden echter door Jesse en Denis naast gekopt.

Zundert kwam beter uit de kleedkamer en het leek erop dat ze de wedstrijd naar zich toetrokken. Zeker toen Gaynio Aarts na vier minuten bal na een loopactie van Jesse Mouws kreeg en vanaf links de bal keurig over de keeper in de kruising deed belanden. 1-1. Zundert ging beter voetballen en Prinsenland incasseerde drie gele kaarten om de roodzwarten van zich af te houden. Toch was Zunderts sterkste periode van korte duur en wist Prinsenland het evenwicht te herstellen. Thomas redde uitstekend bij een knappe aanval en dito kopbal van de Dinteloorders. Aan de andere kant maakte Pieter Dictus gretig gebruik van het weifelende optreden van de Prinsenlandse goalie. Uit een corner kopte hij de 2-1 binnen. De roodzwarten wisten de voorsprong echter niet lang vast te houden. Een schot van 20 meter, buiten bereik van Thomas, zorgde voor de 2-2. De energie van Zundert was ver op en Prinsenland bleef op zoek naar een derde treffer. Zover kwam het echter niet. Zundert was nog een keer gevaarlijk, maar de poging van Gaynio ging net voorlangs de kruising.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Pieter Dictus, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Denis Vujcic, Jesse Mouws (W: Tim Goethals) en Gaynio Aarts (W: Rick Gommers)

Wissels: Lars van Elsacker, Tim Goethals, Rick Gommers en Joep Jacobs