Zundert F2 Wernhout F1

zondag 22 februari 2015, 13:17

Zundert F2 - Wernhout F1

De winterse weersomstandigheden hadden voor afgelaste trainingen en wedstrijden gezorgd. Nog nooit zijn de weerberichten zo goed in de gaten gehouden. De flinke regenbuien op vrijdag leken nog roet in het eten te gooien. Maar zaterdagochtend kwam was het dan eindelijk zover.

De voetbalschoenen werden weer tevoorschijn getoverd, de stof van de outfitjes geklopt, de navigatiesystemen waren ingesteld.

Met maar liefs 4 weken vertraging  ging zaterdagochtend dan eindelijk de Voorjaars Competitie van start. En het was niet zomaar een wedstrijd, een heuse "stads"derby: Zundert F2 - Wernhout F1 stond op het programma. De clubleiding had het hoofdveld beschikbaar gesteld, zodat er in een schitterende ambiance gestart kon worden met de competitie.

Sportpark de Wildert stroomde weer vol en overal zag je gespannen en gretige gezichten, zowel van de voetballertjes als van de ouders en fans.

Opvallend waren de opgeluchte gezichten van de Zundertse F2-teamleiders, maar dat was natuurlijk te begrijpen.

Zij hebben sinds de winterstop met argusogen de transfermarkt in de gaten gehouden. Het enorme potentieel van de F2-spelers zal de scouts zeker niet ontgaan zijn, dus wie zouden er weggekaapt worden? Vooral toen onze buren in Breda zich volop de transfermarkt stortte, hebben onze leiders heel wat slapeloze nachtjes gehad. Al wist men dat de financiën van deze club waarschijnlijk niet toereikend zouden zijn.

Door de afgelaste wedstrijden en trainingen hadden de F2-toppertjes zich gelukkig niet in de schijnwerpers gezet, en de voltallige selectie meldde zich voor de wedstrijd tegen sterke voetbalmacht uit Wernhout.

Maar de rood-zwarte brigade was voorbereid: de zware en effectieve woensdagtraining had zijn sporen nagelaten: afgetrainde lijven, strakke gezichten en een zelfverzekerd team stond aan de aftrap. Een waar voetbalspektakel speelde zich vervolgens af in Sportpark de Wildert.

Wernhout had de vorige ontmoetingen steeds de vroege voorsprong gepakt, dus Zundert was gewaarschuwd. De F2-toppertjes gingen voortvarend van start. De wedstrijd was pas een paar minuten oud toen de aanvallers hun eerste doelpoging voorlangs zagen gaan. De ene na de andere kans werd gecreëerd, de ene nog mooier dan de ander, maar het doelpunt bleef uit, mede door de goede keeper van Wernhout. De vorige competitie bleek dat het scorend vermogen van Zundertse F2 nog voor verbetering vatbaar is. Wellicht dat de oplettende fan de afgelopen trainingen gezien heeft dat hier toch wat meer aandacht aan besteed is. Gezien het aanvallende spel van Zundert kon de openingstreffer dan ook niet uitblijven. Vanuit een goed genomen corner werd de bal schitterend ingeschoten. Een welverdiende 1-0 stond op het scorebord en de trouwe supportersschare ging uit z'n bol.

Dit doelpunt gaf de F2-spelertjes vleugels en men ging op jacht naar de volgende treffer. Hierdoor ontstond meer ruimte voor de niet te onderschatte formatie uit Wernhout. Echter de Zundertse defensie had hier duidelijk op getraind en hield makkelijk stand. De defensie was heer en meester en lanceerde telkens weer de snelle F2-aanvallers. De enkele keer dat Wernhout de Zundertse defensie wist te omspelen, dan was daar de betrouwbare F2-sluitpost die zijn doel leeg hield.

Met een 1-0 voorsprong ging men de rust in.

Het trainerscollectief kwam de tweede helft met wat wijzigingen in de opstelling. Er ontstond meer samenhang in het Zundertse team en er werden meer combinaties gemaakt. Het spel ging goed op en neer, maar de Zundertse defensie hield het hoofd koel. Echter zodra Zundert de bal had, moest Wernhout vol in de verdediging en had zijn handen vol aan de schitterend samenspelende rood-zwarten.

Na een snelle aanval langs de flank werd de bal strak voor gegeven en een Zunderts voetje wist de bal tussen de benen van de Wernhoutse keeper te schieten… 2-0. De ontlading van de Zundertse toppers in spé was enorm en de voorsprong werd zelfs gevierd met een ingestudeerd dansje. Sportpark de Wildert schudde op zijn grondvesten door de juichende menigte.

De F1 van Wernhout liet zich niet uit het veld slaan en ging op zoek naar de aansluiting. De keeper van Zundert moest meerdere malen tot het uiterste gaan om de schoten te keren. Maar Wernhout mistte duidelijk een aantal spelers die nog op wintersport waren en kon het wedstrijdbeeld niet veranderen.

Zundert ging wederom in de aanval en de uitstekende Wernhoutse doelman voorkwam dat zijn ploeg overrompeld werd. Maar Zundert hield de druk erop en uit een rebound werd de 3-0 binnengetikt.

Dit was tevens de eindstand en een goede start van de VJC: d eerste 3 punten zijn binnen.

De ploegen lijken op papier aan elkaar gewaagd, dus men zal elke wedstrijd weer voluit moeten gaan. Volgende week zullen de F2-ers de Zundertse eer verdedigen in Dinteloord tegen SJO. Als u hier bij aanwezig wilt zijn, reserveer dan tijdig bij het secretariaat van vv Zundert. Helaas zijn er maar een beperkt aantal combikaarten beschikbaar, dus op=op. Uiteraard zal ook van deze wedstrijd een verslag volgen.