Zundert JO13-1 - Groen Wit JO13-1 (3 - 1)

woensdag 16 mei 2018, 19:30

Zundert JO13-1 – Groen Wit JO13-1 (2-1) 3–1

Door het vreemde competitieverloop weer een midweekse wedstrijd. Tegen het sterke Groen Wit, dat heel knap afgelopen weekend uit bij koplopers NVS gewonnen had. Maar op maandag weer aan de bak moest en van Rood Wit verloor. En nu dus tegen Zundert JO13-1. Een moordend programma met 3 wedstrijden in 5 dagen. Dit kwam ook omdat Groen Wit de wedstrijd niet wilde verschuiven naar het Paasweekend omdat zij op toernooi in Frankrijk actief waren.

Zundert had z’n eigen problemen. Tymo is langdurig geblesseerd, Issam kon niet meedoen en Floor had de hele dag al gevoetbald in de finaleronde van het schoolvoetbaltoernooi. Hier was zij met haar team overigens als winnares van het veld gestapt. Daarnaast was de achillespeesblessure ondanks de rust op vakantie niet genezen. Tot overmaat van ramp, stond de nek van Tieme op maandag ineens schever dan de toren van Pisa. Beide zouden het proberen, maar waren zeker niet fit en optimaal inzetbaar. Daarom werd met Maarten, Daan en Jarno versterking gezocht en gevonden. Binnen de regels van de KNVB, maar begrijpelijk minder gewaardeerd door de tegenstander. Zelf loopt de Zundert JO13-1 bij tegenstanders hier ook vaak tegenaan.

Het weer was wat onstuimig. Er stond een meer dan stevige bries. Tieme, die het ging proberen, verloor de toss, waardoor Zundert gelijk wind tegen en laagstaande zon in het gezicht moest aftrappen. Het eerste gevaar kwam van Groen Wit, maar de attent keepende Roy voorkwam een rampzalige start. Sterker nog uit de eerste aanval hierna, scoorde Zundert. Maarten vond met een goede pass in de rechterhoek Mikai. Die sneed aalvlug naar binnen en kapte zijn tegenstander uit, om vervolgens de bal in de korte hoek binnen te schieten.  1-0.

Groen Wit liet het er niet bij zitten. Toch kwam het niet verder dan wat geblokte afstandsschoten en gevaarlijk indraaiende corners. De defensie stond goed. Fallou stond voor de gelegenheid zijn plaats af aan Daan. Fallou speelde ook als back weer een uitstekende wedstrijd, evenals zijn kompanen achterin Floris en Rick. Maar nodig corrigeerde Daan. Op het viermansmiddenveld probeerde Maarten en Sami het spel te maken. Op rechts was het Mike, die steeds beter z’n draai vindt op het middenveld. Met een puike voorzet bediende hij Jarno, die net tekortkwam om de voorsprong uit te bouwen. Tieme had intussen het veld verlaten voor Jarno.

In de 16e minuut voorkwam Roy in coproductie met de lat de gelijkmaker. Ook de indraaiende corner verwerkte hij prima. De afgeslagen bal werd helaas voor hem ineens op de pantoffel genomen en viel binnen. De stand was weer in evenwicht. Dit duurde niet lang. Twee minuten later gaf Mikai een goede pass op de ijverige Teun die de diepte in ging. Hij zaaide verwarring, waardoor de attent mee gerende Sami de bal ineens in z’n voeten vond. Hij omspeelde knap de doelman en schoot de 2-1 over de doellijn.

En zo kreeg Zundert toch nog wat meer kansen en kansjes. Zonder goed te voetballen. Vijf minuten voor rust werd Jarno, die steeds erg scherp speelde, de diepte in gestuurd. Zijn goede boogbal over de keeper werd buiten de zestien meters gestopt met de handen. Rode kaart en vrije trap zeggen de regels. Gelukkig begreep de uitstekende scheidsrechters dat, dit de wedstrijd niet was om de bureaucraat uit te hangen. Hij floot voor een vrije trap en spaarde de doelman. Hiermee bleef het een leuke, spannende wedstrijd. En daar hadden beide teams meer aan, dan een wedstrijdje 10 tegen 11. De vrije trap leverde ook niets op.

Vlak daarna werd Rick onvrijwillig tegen de reclameborden gewerkt. Hoewel een enorme bikkel moest hij de strijd staken. Het duizelde te veel. Floor moest dus toch in actie komen. Weer moest de opstelling omgegooid worden. Toen diep in de blessuretijd de wedstrijdbal, ook de reservebal hoog in de bomen bleef hangen, besloot de arbiter dat het hoog tijd voor ranja was.

Met de wekelijkse keeperswissel Job voor Roy was de technische staf gelijk door de wisselmogelijkheden. Alleen de geblesseerde Sieb zat nog op de bank. De eerste helft was al rommelig en zonder controle van Zundert. De tweede helft deed hier nog een schepje boven op. Het sterke punt, combineren over de grond, werd vergeten. Ballen werden snel diep gespeeld of haastig weggetrapt. Hierdoor kwam Groen Wit meer en meer in de wedstrijd. Zonder overigens echt gevaarlijk te worden. Alleen in de 13 minuut mocht met Job en Mike erg dankbaar zijn. Job kwam attent van z’n lijn om een aanval een halt toe te roepen. Dit lukte. De rebound werd erg knap over hem heen geschoten, de bal leek binnen te vallen. Dit was buiten de sterk spelende Mike gerekend. Met een uiterste krachtsinspanning haalde hij net op tijd de bal voor de lijn weg. Hierdoor bleef het 2-1. Zundert speelde mede door de wind, de vele verschuivingen een matige wedstrijd, te rommelig en te weinig combinerend. Maar wel strijdend en goed de verdedigende opdrachten uitvoerend. In deze fase liep men zelf te veel naar achter, waardoor het nog moeilijker werd.

In de laatste 10 minuten kwam Sieb toch nog even als aanvaller in het veld, voor de moegestreden Jarno. Hij werd gelijk de auteur van de drie gevaarlijkste momenten daarna. Eerste kwam hij na de beste aanval van de tweede helft via Sami en Mikai een achillespeeslengte te kort om de bal binnen te tikken. Kort daarna schoot hij in kansrijke positie net voorlangs. Maar driemaal is scheepsrecht. In de allerlaatste minuut frommelde hij een corner via de doelman binnen. Hiermee bracht hij de 3-1 eindstand op het bord.

Een knappe overwinning, maar wel 1 die liever net als de 1-1 in de bekerwedstrijd met het eigen team behaald zou zijn. Dit kon helaas niet, hopelijk herstellen de blessures de komende drie dagen, zodat de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Halsteren, een lekkere pot voetbal zal worden.