Zundert JO15-1 - Klundert JO15-1 (6 - 2)

zaterdag 7 maart 2020, 13:00

Zundert JO15-1 – Klundert JO15-1 (3-1) 6-2

In het betaald voetbal heb je NAC-NEC. Dit bekt lekker. Zundert – Klundert is hier een soort afgeleide van. Na een aantal weekenden zonder voetbal, stond deze lekker rijmende klassieker op de rol. Aan de wedstrijd in de najaarscompetitie heeft Zundert JO15-1 geen goede herinneringen. Het speelde een prima wedstrijd, maar verloor in de laatste minuut. Klundert speelde met 3 dispensatie jongens en 1 dispensatie meisje. Precies wat toegestaan is, maar erg zuur omdat juiste deze drie ver boven de rest uitstaken qua voetbal. Tot overmaat van ramp is dit tot op heden de enige wedstrijd van Zundert JO15-1 die in z’n geheel terug te vinden is op voetbalTV.

Nu in de voorjaarscompetitie ontmoeten de beide ploegen elkaar weer. Klundert is niet sterk aan de competitie begonnen. Sterker nog met drie nederlagen en nog geen doelpunt gescoord, staat het onderaan. Zundert daarentegen won twee van de drie gespeelde wedstrijden zover.

Vooraf was het weer veel regelen. Fallou en Rick waren te geblesseerd om mee te doen. Tymo en Mikai waren niet volledig fit, maar zouden wel starten. De drie J’s, Jarno, Jari en Jeroen sloten voor of na de eigen wedstrijd aan. Zo kwam er toch muziek in de opstelling. Jarno stond zelfs als rechtshalf in de basisopstelling. Die opstelling was sowieso een puzzel. Het ijzersterke centrale duo Rick en Fallou was immers afwezig. Met TNT stond hier een explosief alternatief. Tymo en Tieme namen de rollen achterin over.

Zundert begon prima aan de wedstrijd. Het veld was erg glad, waardoor goed voetballen lastig was. Toch lukte het Zundert om combinerend de weg naar het vijandige doel te zoeken. Mike, Floor en Jarno zetten steeds agressief druk, waardoor Klundert dat ook wilde voetballen, niet echt in de wedstrijd kwam. Achterin stond het goed. Tymo die als voorstopper tegen een veel grote tegenstander stond, won gelijk z’n eerste kopduel, waarmee hij aangaf dat er vandaag niets te halen was in Zundert.

Twee voetballende teams dus. De eerste kansen waren voor Zundert. Sieb werd door Mike weggestuurd, maar kon nog niet tot een schot komen. Even later was het wel raak. Issam verlegde het spel naar links. Mike vond Floor, waarna een pass op Mikai het meest logische vervolg leek. Echter een mooie draai, een korte combinatie met Sieb en een prima afronding van Sieb later, stond het 1-0.  Sieb scoorde fraai met een verdekt schot in de korte hoek. Echt een combinatie om je vingers bij af te likken.

Toen nog binnen de 20 minuten weer vanaf rechtsachter Dagmawi via Issam werd opgebouwd, kwam de bal linksvoor. Mikai promoveerde met een mooie loopactie en koele afronding het voorbereidend werk tot doelpunt. 2-0. En hiermee was de koek nog niet op. Roy nam een doeltrap goed op Floris die ter hoogte van de tribune stond. Hij lanceerde Mike op een mooie manier. Mike bediende Floor. Haar poging werd via een Klundert been in het eigen doel gewerkt. Hiermee was de marge 3. Roy stond dus met een goed spelhervatting aan de basis van dit doelpunt. Tussendoor had Zundert kansen op meer. Er werd goed gecombineerd. Iedereen deed goed mee. Ook de corners en spelhervattingen van Tieme zorgden voor veel gevaar in de laatste linie van Klundert. Er werd hard gewerkt.

Jammer dat juist door het harde werken er iets mis ging vlak voor rust, waardoor Zundert onnodig een tegentreffer weggaf. De riante 3-0 werd zo een toch nog wel krappe 3-1.

Tijdens de ranja werden de complimenten gegeven voor zowel het spel als de inzet. Ook werd er gewaarschuwd om Klundert niet in de wedstrijd te laten terugkomen, zoals uit het geval was. Jari zou de positie van Jarno overnemen. De rest bleef bij hetzelfde.

Klundert begon inderdaad sterker aan de tweede helft. Echter de gevaarlijkste aanvaller van Klundert kreeg geen voet aan de grond bij Floris, die met de wedstrijd beter gaat spelen. Aan de andere kant was Dagmawi scherp als altijd, waardoor ook daar niets te halen was. En centraal legde Tymo knap de sterke spits aan banden. Hierdoor werd het nooit echt gevaarlijk voor Zundert. En anders was daar Tieme die als een echte kruimeldief alle resten opruimde die hij voorbij zag komen.

Zundert kwam dan ook na een goede aanval op 4-1. Mikai aarzelde geen moment toen de bal voor z’n voeten viel. De 4-2 viel halverwege de tweede helft. Na een goede aanval over de rechterkant van Zundert werd de bal vanaf de achterlijn knap teruggelegd. De spits schoot weer hoop in de Klunderste harten.

Het gevoel een kans te maken, duurde echter nog geen 5 minuten. Toen strafte Mikai geklungel in de achterhoede van Klundert af. Hiermee was het verzet gebroken en mocht Klundert blij zijn dat ook Zundert het wel geloofde. Jeroen was intussen binnen de lijnen gekomen voor de net van een blessure herstelde Tymo. Mikai kwam nog met een vierde doelpunt in de boeken, waardoor het 6-2 werd. Dit was ook de eindstand.

Hiermee nestelde Zundert-JO15-1 zich vaster op plaats vier.  Vooral de strijdlust viel weer positief op. Maar we zouden Floor en de mannen te kort doen door te stellen dat het alleen hard werken was deze middag. Er werd goed gevoetbald. Er werd meer gecombineerd en minder snel voor de lange bal gekozen. Dit is extra knap omdat er zo weinig getraind kan worden. Afgelopen week was er door de afgelasting een alternatieve training. Namelijk een boksclinic. Erg leuk. En anderen spieren dan normaal gebruikt worden, zijn belast met spierpijn tot gevolg.

Volgende week de uitwedstrijd tegen MOC’17 JO15-2 in Bergen op Zoom. Een tegenstander die vrij onbekend is. Afwachten wat dit duel gaat brengen. Voorlopig bivakkeren de mannen uit Bergen op Zoom nog in de onderste regionen, maar de uitslagen zijn zeer klein, dus een te duchten tegenstander.

Opstelling: Roy, Dagmawi, Tieme, Tymo [W : Jeroen] , Floris, Jarno [W : Jari], Issam, Floor, Mike, Mikai en Sieb.

Wissel: Jari en Jeroen.