Zundert JO19-1 - TSC JO19-3 (8 - 0)

zaterdag 22 april 2023, 15:00

Zundert JO19-1 – TSC JO19-3 ( 5-0 ) 8–0

Nog vier wedstrijden. Vier wedstrijden tegen ploegen die onder Zundert staan. Vier ploegen met 2,3 of zelfs 4 achter de benaming JO19. Vier wedstrijden die gewonnen moeten worden. Maar ook vier wedstrijden na de uitschakeling in de strijd om zowel het kampioenschap als de beker. De vraag vooraf was dan ook: “kunnen de mannen zich nog een keer opladen?”. Het antwoord hebben we nog niet helemaal, daar was de tegenstand van TSC JO19-3 te zwak voor. Toch verdienden de mannen een compliment voor de aanpak van dit duel.

Nog steeds zonder Mikai en Floris, maar met Issam voor het eerst sinds weken weer op het veld en Tieme op de weg terug. Hij zat voor noodgevallen op de bank, nadat de warming-up zonder kleerscheuren afgewerkt werd. Maarten werd gespaard voor de wedstrijd van Zundert 1 morgenmiddag. Jan en Dirk van Zundert JO18-1 waren deze keer van de partij. Bedankt hiervoor.

Zundert begon gelijk voortvarend. Al in de derde minuut nam het  de leiding. Merijn schoot van grote afstand. De doelman in een flitsend oranje tenue had (bleek later) besloten z’n outfit schoon te houden en niet te duiken. De poging van Merijn ging dus binnen, 1-0. Een lekker begin. En de verhoudingen waren gelijk duidelijk.

Met Issam was er ook gelijk meer diepgang in de ploeg. Dit dwong TSC terug. En er was diepgang op beide vleugels, wat de tegenstander ook veel kopzorgen gaf. In de 10e minuut won Sieb een duel op het middenveld door goed druk te zetten. Tijs gaf na een slimme actie de bal in de loop van Issam die de 2-0 tegen de touwen joeg. En nog binnen het kwartier stond het 3-0. Een pass van Harold met links door het hart van de defensie gaf Issam de vrije doorgang. Issam was niet zelfzuchtig en schonk de treffer aan de meegelopen Sem.

Van TSC werd niets vernomen op de Zundertse helft. Job hoefde niet in actie te komen. Luca en Jesse konden naar hartenlust opkomen. En Harold en Daan hadden geen kind aan de spitsen. Hierdoor ontvouwde zich een eenzijdig schouwspel op een redelijk bezet sportpark de Wildert. Een harde botsing met een bloedende lip van Jarno als gevolg was een smetje op de vlekkeloze eerste helft.

Sieb slingerde een bal voor, die in het midden gemist werd, maar dieper in de zestien door Tijs beheerst binnengeschoten werd. Merijn omspeelde de doelman, nadat hij groen licht kreeg van de grensrechter toen hij op randje buitenspel vertrok na een schitterende pass van Luca. Het stond dus 5-0. Zundert kreeg nog tal van kansjes en mogelijkheden, te veel om te omschrijven, maar kon de productie niet verder opvoeren. 5-0 was dan ook een logisch en comfortabele ruststand.

Na rust mochten Jan en Dirk in plaats van Merijn en Issam meedoen. En hoe! Dirk viel nu niet in op z’n geliefde linksbuiten positie, maar op z’n vertrouwde rechtsback plaats. Mede door zijn toedoen hield Zundert vrij eenvoudig de nul. Job moest nog wel een paar keer handelend en glijdend uit komen om z’n “clean sheet” te behouden. De doelman aan de overzijde deed er alles aan z’n “clean shirt” te behouden. Verschil moet er zijn.

Altijd lastig om na zo’n grote ruststand weer met focus verder te gaan. Toch leek dit heel goed te lukken. Na vier minuten scoorde Tijs na een schitterende slalom met een schuiver de 6-0. En nog eens drie minuten later kopte Jan kiezelhard de 7-0 achter de doelman uit een corner van Sieb. Niets leek een monsterzege in de weg te staan.

Toch stokte de productie en ook het goede spel. Er werd net is te lang gelopen met een bal, net iets te snel zelf geschoten of de vrijstaande collega over het hoofd gezien. En ondanks deze begrijpelijk tekortkomingen bleef Zundert heer en meester. Buiten een paar counters die Job keurig onderschepte was er nooit echt gevaar uit Oosterhout.

Uit een soort rugbyaanval waarbij de bal steeds overgespeeld werd naar een speler ernaast, maakte Sieb vakkundig de 8-0. En daar bleef het bij. Een hoogtepuntje uit oogpunt van TSC was een dribbel waarbij een niet nader te noemen Zundert speler een triple-panna kreeg. De scheidsrechter die een makkelijk middag had door de sportieve opstelling van beide teams voelde de wedstrijd goed aan en floot na exact 90 minuten voor het einde.

De drie ploegen boven Zundert maakten geen fouten, waardoor plaats drie of vier het maximale lijkt. Sterker nog ook zij haalden fors uit. Right Oh en VVR wonnen eveneens met 8-0, Moerse Boys met 5-0.

Volgende week Beek Vooruit JO19-2 dat voorlaatste staat. Dan een weekje rust en vervolgens tegen de ploegen net onder Zundert, JEKA JO19-4 en Bavel JO19-4. Maar dat is zorg voor later.

Opstelling: Job, Luca, Daan, Harold, Jesse, Jarno, Sieb, Merijn (W: Dirk), Issam (W: Jan), Tijs en Sem.

Wissels: Dirk, Jan en Tieme.