Zundert pakt eerste prijs van het seizoen

zondag 27 augustus 2017, 20:28

Zundert pakt eerste prijs van het seizoen

Voor de tweede keer binnen drie jaar is Zundert winnaar geworden van het Sandraudiga-toernooi, het toernooi voor de selectieteams, veteranen en vrouwen van alle Zundertse verenigingen.

Op vrijdagavond werden op sportpark Akkermolen door Zundert 1 beide poulewedstrijden gewonnen. Achtmaal werd gedecideerd met 5-1 verslagen. Ook Moerse Boys, dat dit seizoen in dezelfde klasse als Zundert uitkomt, werd verslagen. Een sterker Zundert won de oefenderby verdiend met 2-0, maar had het geluk dat de opponent, bij een 0-0 stand, na een Zunderts-slippertje drie opeenvolgende mogelijkheden niet wist te verzilveren. Zondag wachtte Schijf in de finale. Zundert speelde een slordig eerste half uur en Schijf was bij vlagen dreigend. Toch was het wachten op de eerste Zundertse treffer. Toen deze na een half uur spelen viel, brak het verzet bij Schijf en werd de kleedkamer bij een 3-0 ruststand opgezocht. In de tweede helft kreeg de “Zundertse bank” speeltijd en liep Zundert uit naar een 5-0 overwinning. Namens de Zundertse selectie ontving Denis Vujcic na afloop uit handen van wethouder Rinie van Tilburg de felbegeerde Sandraudiga-wisselbokaal.

Tussen de poule- en finalewedstrijden van de selectieteams in speelden ook de Veteranen en Vrouwen hun toernooi. De Veteranen wisten op zaterdagmiddag, ondanks enkele gastspelers niet verder te komen dan één enkele overwinning dat een 4e plaats opleverde. Op zondagmorgen speelden de Vrouwen in twee poules om de Sandraudiga-beker. Ondanks dat met veel inzet goed tegenstand werd geboden aan de sterkere tegenstanders werden beide poulewedstrijden verloren. Ook de strijd om de 5e en 6e plaats werd in Zunderts nadeel beslecht.