Zundert VR1 - Moerse Boys VR1

zondag 22 maart 2015, 12:00

DAMES VV ZUNDERT VERLIEZEN DERBY NIPT

Afgelopen zondag stond de wedstrijd vv Zundert VR1- Moerse Boys VR1 op het programma. Een echte derby waar heel Zundert naar uitkijkt. De uitwedstrijd werd nog met 3-0 verloren dus tijd voor revanche. Vandaag hadden we voor deze wedstrijd een pupil van de week: Floor Englebert, die in de warming-up liet zien een waar talent te zijn. Beide ploegen begonnen agressief en gemotiveerd aan de wedstrijd toch was het Moerse Boys dat het inisatief naar zich toe trok en Zundert onder druk zette. In de tiende minuut was het dan ook meteen raak 0-1. Zo vroeg al in de wedstrijd en gezien de uitslagen van Moerse Boys de afgelopen weken denk je al gauw aan een grote nederlaag. Maar in de 16e minuut, eigenlijk het eerste moment dat vv Zundert voor de goal kwam, wist Ellen Nouws de 1-1 binnen te koppen. De dames van Zundert kwamen niet echt aan voetballen toe maar wisten met heel veel inzet en beleving Moerse Boys toch tot aan de rust op 1-1 te houden.

De tweede helft was het spelbeeld hetzelfde. Moerse Boys gaf nog wat meer gas en zette de dames van vv Zundert flink onder druk. De thuisploeg bleef tot de 65e minuut overeind toen werd het helaas 1-2. Maar een compliment voor de Zundertse dames die de kopjes omhoog hielden en voor elke cm bleven knokken en ook het geloof hadden om de gelijkmaker te maken. Ondanks dat ze voetballend de mindere waren durfde ze in de slotfase zelfs 1 op 1 te gaan spelen. Dit leverde nog een goede kans op, maar helaas het geluk was niet met ons. Als we naar deze wedstrijd terug kijken mogen we trots zijn. We hebben alles gegeven en moeten eerlijk zijn dat de dames van Moerse Boys een stuk verder zijn als ons en qua voetbal iets meer kwaliteit in huis hebben.

Dames neem al dit positieve mee naar de komende wedstrijden zodat we de punten eens kunnen gaan pakken.