Zundert/Wernhout MO15-1 - Oosterhout/SCO MO15-1 (0 - 3)

zaterdag 15 april 2023, 13:00

Zundert/Wernhout MO15-1 – Oosterhout/SCO-MO15-1 (0-1) 0-3

Omdat vorige week met 6-1 van het negental van RSV-Mo15-1 werd gewonnen, stond er vandaag een heuse topper op het programma. Ik zeg een topper, maar het was nog spannender. De koppositie stond op het spel. De winnaar zou de trots lijstaanvoerder zijn na dit weekend. Wie had dat ooit gedacht? Eerder werd dit seizoen al tweemaal met 1-0 van deze tegenstander verloren. En beide keren ging Zundert/Wernhout naar huis met het gevoel dat er meer in zat. Pech, scheidsrechter, kracht tegenstander het zat nooit eens mee.

Met Lemke nog steeds geblesseerd afwezig, maar altijd wel als supporter aanwezig werd het duel begonnen. Jinthe was aangesloten bij het team.

Een achterhoede met Lobke, Guusje, Meike en Kira stond vanaf minuut 1 scherp. Hierdoor kon het middenveld met Eva, Jente en Salem proberen voetballend de voorhoede te vinden. Hier stonden Fieke, Tes en Feike. Dit lukt in het begin ook best aardig. Toch waren er weinig kansen te noteren. Het spel was onderhoudend en golfde op-en-neer, maar omdat beide defensies geconcentreerd verdedigden, waren er nauwelijks kansen te bewonderen. Het scorebord bleef lang op 0-0 staan. De toeschouwers dommelde nog net niet in, onder het lekkere lentezonnetje. Daarvoor was het dan toch weer te spannend.

Oosterhout/SCO drong steeds meer aan, maar de meiden weerden zich kranig. Kleine duwtjes en stevige schouderduwen werden gebruikt om de bal steeds te heroveren. Echt mooi, hoe dit zich in de afgelopen maanden heeft ontwikkeld. En dat zonder onsportief te worden. Lotte keepte ook weer een puike wedstrijd. Na een opgeraapte bal, kreeg ze een vrije trap tegen voor een terugspeelbal pakken. Dat was zwaar gestraft. De poging mislukte gelukkig. Dat was gerechtigheid. Ook de uittrappen kwamen lekker ver.

Net toen iedereen wel vrede had met een 0-0 ruststand viel toch de tegentreffer. Na een mooie aanval van Oosterhout/SCO werd er hard op doel geschoten. Lotte kon deze inzet nog knap keren, echter schoot de attent meegelopen spits slim de 1-0 binnen. Dit was tevens de ruststand.

Dit was balen en ook zeker niet het plan. Angela en Jinthe stonden intussen al in het veld. Zundert probeerde van alles in de tweede helft, maar het was Oosterhout/SCO dat scoorde. Weer een goede redding van Lotte, weer de rebound die Zundert/Wernhout de das omdeed. Hoewel de dames er alles aan deden, kreeg het niet de verdiende aansluitingstreffer. Gesteund door de voorsprong kon Oosterhout/SCO naar hartenlust counteren. En het moet gezegd worden, het was soms net iets sterker dan Zundert/Wernhout. De schade bleef beperkt tot 3-0, want ook een van richting veranderd schot ging binnen. Hiermee staan de titelaspiraties weer in de koelkast. Sterker nog ook Madese Boys is langszij gekomen en Moerse Boys hijgt in de nek. En laat dat nu net de tegenstander van komend weekend zijn.

Met nog 5 wedstrijden te spelen is eigenlijk alles tussen de eerste en zesde plaats nog mogelijk. Op RSV na lijken alle ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. Een mooie en leerzaam seizoen dus. Waarbij volgende week de derby tegen Moerse Boys op het spel staat. Zundert won verrassend het thuisduel met 2-0, maar weet hoe sterk de dames uit Klein-Zundert zijn. Ook nu staat er naast de sportieve eer weer heel wat op het spel. De winnaar zal namelijk steviger op de derde plaats komen. En Moerse Boys is al drie wedstrijden op rij ongeslagen, sterker nog het won ze alle drie. Een mooi moment om te proberen weer het gevoel van de thuiswedstrijd op te roepen en te gaan voor drie punten.