Zundert/Wernhout MO17-1 - Groen Wit MO17-1 (0 - 9)

zaterdag 16 september 2023, 13:00

Zundert/Wernhout MO17-1 – Groen Wit MO17-1 (0-7) 0-9.

Wat te schrijven over een 0-9 nederlaag. De meiden fileren? Afzeiken tot op het bot? De grond in schrijven? Niets van dat alles! En niet om dat ik een oude softie ben, maar ik ben echt verliefd op dit team. En ik weet dat ik me in deze #metoo tijd op glad ijs begeef, daarom wat toelichting. Ik ben verliefd op de houding, mentaliteit, doorzettingsvermogen en samenwerking van de meiden.

Het clubje uit Breda waar ik supporter van ben claimt de afkorting NOAD. Ofwel Nooit Opgeven Altijd Doorgaan. In Breda roepen ze het, op sportpark de Wildert doen ze het. Wat dat betreft past de slogan van de club uit Rotterdam-Zuid beter: “geen woorden, maar daden”.

Zundert/Wernhout mocht aantreden tegen Groen Wit MO17-1. Een heel sterk team. Een team dat veel hoger heeft gespeeld en eigenlijk nu ook te laag ingedeeld is. Het stond na 10 minuten dan ook al 0-4. Waar veel andere teams de handdoek in de ring zouden gooien, pakten de meiden de handschoen juist op en gingen de strijd aan. Een soort onverbiddelijkheid maakte zich meester van de dames. Ze bleven knokken voor elkaar, ze gaven niet op. En gingen al helemaal geen verwijten aan elkaar maken. De coaching onderling was positief. De inzet was prima.

Ondanks uitstekend keeperswerk stond het bij rust 0-7. Maar eigenlijk moet ik schrijven “maar 0-7”, want de verdediging, de keepster en eigenlijk ook de rest van het team voorkwamen dat het nog erger werd. En hoe goed Groen Wit ook was, voetballend kwam het niet vaak aan de goal. Het moest het vooral hebben van harde, hoge en zuivere afstandsschoten.

De meiden kwamen wat teleurgesteld van het veld. Maar na een kleine peptalk en complimenten voor de inzet, besloten de dames er nog een schepje bovenop te doen. Soms tot ergernis van Groen Wit, want welke idioten strijden bij 0-7 nu voor elke meter en voor elke bal, juist de gekkies van Zundert/Wernhout. Want die geven zich nooit gewonnen.

En zo duurde het ruim 10 minuten voordat Groen Wit weer kon scoren. Weer van afstand, want van dichtbij stond Zundert/Wernhout dit niet toe. De roodzwarten kwamen er zelf een paar keer gevaarlijk uit, maar een eretreffer zat er niet in. Deze keer duurde het zelfs 25 minuten voor de ploeg uit Breda weer kon scoren. En met nog 5 minuten op de klok waren de dames vastberaden om geen dubbele cijfers op het wedstrijdformulier te krijgen. En dat lukte. En dit soort prestigestrijdjes, maakt kijken naar Zundert/Wernhout MO17-1 zo leuk. Hartverwarmend zelfs. De beelden van de teamgeest en spirit van onze ladies zou eigenlijk lesmateriaal moeten zijn voor teams die het wel eens laten lopen of niet scherp beginnen. Zundert/Wernhout MO17-1 staat altijd voor elkaar klaar. En dat is waarom ik er spreekwoordelijk verliefd op ben geworden.

En ja, nu staan de dames op de laatste plaats. Nou en? En tegenstander van volgende week Baronie pakte vandaag een puntje en staat dus een plekje hoger. Nou en? Baronie MO17-2 verloor maar met 5-0 van Groen Wit? Nou en? Wij hebben de leukste en beste meiden, dus we zullen het volgende week zaterdag wel eens zien op sportpark de Blauwe Kei. Dan trappen de meiden om 13.30 uur af voor de kelderkraker tegen Baronie MO17-2. Wat het resultaat wordt, kan ik niet voorspellen. Wat ik zeker weet is dat Zundert/Wernhout MO17-1 de huid weer duur gaat verkopen en gaat strijden voor het maximaal haalbare.

Reis dus in grote getallen af naar Breda om de dames naar de eerste overwinning te supporteren!