Zundert/Wernhout MO17-1 - Hilvaria MO17-1 (1 - 7)

zaterdag 3 februari 2024, 12:30

Zundert/Wernhout-MO17-1 – Hilvaria MO17-1 (1-5) 1-7

Week-op-week neem ik me voor om het verslag kort te houden. Voor Zundert 1 heb ik bijvoorbeeld 3000 tekens inclusief spaties beschikbaar. Dit lukt me nooit bij de dames van de MO17-1. Hier valt zoveel meer over te vertellen. En zijn leraren die me aanspreken en aangeven dat de woordenschat en gemiddelde leestijd van een MO17-1 speelster beduidend hoger ligt dan die van anders scholieren.

Deze week de eerste thuiswedstrijd in Wernhout. Het was echt een gure middag. Net wel, net niet aan het regenen. En een wind die de gevoelstemperatuur verder deed dalen. Hilvaria speelde de vorige twee competities in de eerste klasse. En dat was te zien. Echt een goed elftal.

Toch probeerde Zundert/Wernhout er weer een spannende wedstrijd van te maken. Het voetbalde op momenten brutaal mee, maar was de onderliggende partij. Het was voornamelijk aan Eline te danken dat er geen treffers vielen in de eerste twintig minuten. Reddingen, goed uitkomen, reflexen heet hele scala aan keepersactiviteiten showde Eline aan het bescheiden legioen.

Ook de overige verdedigsters deden weer de stinkende best. Guusje roeide ballen weg, Kira beet zich als een kannibaal vast in haar tegenstander, Meike duelleerde dat het een lieve lust was en Lobke maakte het de pijlsnelle nummer 7 erg lastig. Hierdoor bleef het dus lang 0-0.

Vanaf het beginsignaal was duidelijk dat Hilvaria een maatje te groot voor onze ladies was, met name de voortreffelijke nummer 10, was een klasse apart. Zij combineerde een groot loopvermogen, met technische skills en een goed overzicht. Zij kon met haar voeten uitvoeren wat haar ogen zagen en haar hoofd bedacht. Echt genieten als objectieve voetballiefhebber. Ten was overigens ook genieten van hetgeen de meiden van onze MO17-1 hier tegenover zette. Zij knokte voor elke meter. En zij deden dit samen. Feike, Salem en Keet probeerden het aanvalsspel van Hilvaria zoveel mogelijk te ontregelen. Heel vaak met succes. Tes die mee inzakte ondersteunde het middenveld ook regelmatig om een goede manier. Ook durfde zij op bepaalde momenten druk te zetten op de achterhoede.

Omdat Angela en Hebe op de vleugels regelmatig voor diepgang en dreiging zorgden, moest Hilvaria alert blijven. Pas na een kleine 20 minuten vond Hilvaria voor het eerst het net. En ruim vijf minuten later nog een keer. De kopjes gingen niet naar beneden, sterker nog door een schitterend schot van Lemke werd het 1-2. Lang kon Zundert/Wernhout niet genieten van deze aansluitingstreffer. In het laatste kwartier voor rust nam Hilvaria met drie doelpunten ruim afstand en was het duel beslist. De 1-5 tussenstand was een reële afspiegeling van de veldverhouding. Sterker nog door uitstekend keeperswerk en goed teamwork van het elftal was het “maar” 1-5. Soms moet je gewoon accepteren dat de tegenstander sterker is.  Maar tevens je er niet te snel bij neerleggen, dat je kansloos bent.

Nu dat is wel aan de MO17-1 toevertrouwd. De verdediging hield in de tweede helft nog langer stand dan in de eerste helft, deze keer naast de eerder genoemde verdedigers ook een ijzersterke Belle. Een schoffelende Lemke en een dartel aanvallende Fieke. Hiermee lieten alle speelster vandaag weer de kwaliteiten zijn. En had coach Eduard weer een hecht collectief gesmeed dat tot de laatste minuut probeerde de scores niet verder te laten oplopen. Verder groef het zich niet in en probeerde voetballend tot een tweede treffer te komen. Hele grote kansen leverde dit niet op. Wel complimenten van de toeschouwers. Gedurende de tweede helft liepen nonchalant sloffende jongens van Roosendaal JO16-1 verveeld het sportpark op. Bij het zien van onze ladies, krulde de mondhoeken van deze pubers van plezier omhoog. Ook dit maken onze dames dus los bij het publiek. In het laatste deel van de wedstrijd scoorde Hilvaria nog twee keer, waardoor het 1-7 werd.

Het is een hoge score, maar toch kunnen de meiden van Zundert/Wernhout MO17-1 trots zijn op de geleverde inzet en teamgeest. Nu lekker carnavallen en dan over twee weken tegen het negental van Gilze proberen de eerste punten van deze fase binnen te halen.

Opstelling: Eline, Kira (W: Lobke), Guusje (W: Tes), Meike (W: Kira), Lobke (W: Belle), Salem (W: Keet), Keet (W: Lemke), Feike (W: Salem), Hebe (W: Angela), Tes (W: Hebe) en Angela (W: Fieke).

Wissels: Lemke, Fieke en Belle.