Zundert/Wernhout MO17-1 - Madese Boys MO17-1 (2 - 2)

zaterdag 6 april 2024, 12:30

Zundert/Wernhout MO17-1 – Madese Boys MO17-1 (1-1) 2-2

Zundert/Wernhout – Madese Boys. Intussen een klassieker in het meisjesvoetbal. Al jaren komen we de meiden uit Made tegen in diverse competities. Het zijn hele gelijkopgaande wedstrijden. Waarin Zundert/Wernhout tot de vorige editie nog niet verloor. Vele remises en een paar zwaarbevochten overwinningen waren de oogst.

De vorige editie verloor de MO17-1 dus. Dit was het eerste duel waar we kennis maakte met een meisje dat ook nog bij de jongens voetbalt. Hier zie je hoeveel sterker je moet zijn om je daar staande te houden. Dit is overigens binnen de regels. En we zagen zelf afgelopen woensdag tegen DIA hoe belangrijk en doorslaggevend dit kan zijn, toen we zelf hulp kregen van Jana en Elke die bij de jongens voetballen. De 8-0 kwam natuurlijk niet alleen hierdoor, maar helpen deed het zeker.

Dan terug naar het duel tegen Madese Boys.  Zundert/Wernhout begon sterk aan de wedstrijd. De verdediging hield vrij eenvoudig stand tegen de sterke aanvalsters uit Made. Lobke en Belle beten zich weer vast in hun opponent, terwijl Meike en Guusje samen de spits uitschakelde. Door goed te stappen stond zij steeds buitenspel. Op het middenveld had Salem de ondankbare taak om het meisje met de haarband onschadelijk te maken. Dit deed Salem echt uitstekend, zonder overtredingen voorkwam zij dat deze sterke speelster de wedstrijd naar haar hand kon zetten. Salem kreeg hierbij steun van de onvermoeibare Lemke en Kira, die naast dat ze beide een sterke tegenstander moesten afstoppen ook nog energie hadden om Salem te ondersteunen. En dat op de warmste dag van het jaar tot op heden.

Zundert/Wernhout kwam na een kwartier op voorsprong. Angela was attent en schoof de bal na een mooie aanval binnen. 1-0. Omdat ik ook als grensrechter mocht optreden zijn niet alle details meer even scherp te reproduceren, temeer omdat het lastiger vlaggen was dan normaal. De spits van Madese Boys liep in de trant van het liedje van Kinderen voor Kinderen helemaal alleen op een onbewoond eiland genaamd “Buitenspel”. Ik ben wel trots op deze wedstrijd, want ik ben nu echt grensrechter. In de zes jaar dat ik vlag bij de meisjes zijn mijn beslissingen nog nooit betwist. Totdat er langs de lijn én in het veld veel commentaar op een beslissing was. Nu hoor ik echt bij de grensrechters.

Uiteindelijk kwam Madese Boys langszij met een prima doelpunt. Het had overigens veel erger kunnen aflopen, maar gelukkig staat Eline tussen de palen. Ongelofelijk wat voor ballen zij ook dit duel weer kon keren. Goed uitkomen, hoge ballen vangen en een paar keer gestrekt naar de hoek om een hard schot naast te tikken. Echt grote klasse. Net als haar collega aan de overkant overigens. Ook een uitstekende keepster die mooie schoten van de aanval van de MO17-1 steeds wist te pakken. Feike en Fieke waren weer pijlsnel en vlinderachtig langs de lijn gevaar aan het stichten.

Noa deed intussen hetzelfde als Lobke en Belle deden, met enorm veel inzet, ijzersterk verdedigen. Guusje schoof een aantal maal brutaal mee naar voor en zo ontstond er een mooie wedstrijd waarin het alle kanten op kon. Zundert/Wernhout speelde goed en straalde ook veel spelplezier uit, Madese Boys was misschien ook ingegeven door de hoge positie op de ranglijst ook erg met het resultaat bezig, gezien de (onderlinge) coaching. Toch was het kort na rust weer Zundert/Wernhout dat de leiding nam. Hebe ronde een mooie aanval door het midden na een subtiel passje koelbloedig af. Daarna was het weer de beurt aan Madese Boys. Met een individuele actie en fraaie afronding werd de stand weer gelijk getrokken. Madese Boys werd sterker en maakte de meeste aanspraak op de overwinning, maar dan moet je wel afrekenen met de dames van de MO17-1. En die zijn taai, dat is algemeen bekend. Zij geven nooit, maar dan ook nooit op! Wat Madese Boys ook probeerde steeds was er weer een blok of verdedigende actie om een achterstand te voorkomen. De meiden bleven meelopen en voor elkaar werken.

Eenmaal was het engeltje op de lat nodig. Via de paal kwam de bal terug in het veld. Verder was het sterk verdedigen en een aantal schitterende safes van Eline die een achterstand voorkwamen. Zelf kwam Zundert/Wernhout er een paar keer dreigend uit, maar grote kansen waren niet meer te bewonderen.

Het spel werd ook wat fysieker en minder gecontroleerd toen de krachten wegvloeiden. Toch hield Zundert/Wernhout stand, zelfs ten koste van twee blessures. Guusje en Fieke succes met jullie herstel. Maar uiteindelijk bleef het 2-2 en was er weer een enerverende editie van Madese Boys – Zundert zonder winnaar. Of juist met heel veel winnaars, want de supporters hebben een mooie wedstrijd gezien waarin Zundert/Wernhout weer krachtig als team in actie kwam. En dat hier ook nog 4 punten in 4 dagen bij behaald werden, maakt het nog mooier. Volgende week uit naar koploper Hilvaria.

Opstelling: Eline, Belle, Guusje, Meike, Lobke, Lemke, Salem, Kira, Fieke, Angela en Feike (W: Hebe).

Wissels: Noa en Hebe.