Zundert/Wernhout MO17-1 - SAB MO17-1 (2 - 0)

zaterdag 30 september 2023, 13:00

Zundert/Wernhout MO17-1 – SAB MO17-1 (2-0) 2-0

Het was het praatje van de week in zowel Zundert als Wernhout. Bij de bakker, de slager en in de wachtkamer bij de huisarts, overal hoorde je deze vraag. Wat is er aan de hand met de dames van de MO17-1? Al 23 doelpunten tegen, terwijl de keepster en verdediging ijzersterk zijn? En maar twee gemaakte doelpunten, terwijl het middenveld en aanval echt wel kwaliteiten hebben? Wat is hier aan de hand?

Zijn de dames slachtoffer van het eigen succes van vorig jaar en dus nu te hoog ingedeeld? Zijn de meiden naast de schoenen gaan lopen en te veel gaan geloven dat het wel goed komt? Hebben we te maken met simpelweg sterkere tegenstanders? Of is het een gevalletje dikke pech? De feiten liegen immers niet. 2-23 en nul punten.

Een eenduidig antwoord op bovenstaande is er niet. Het zal een combinatie van factoren zijn. De eerste twee wedstrijden pech en eigenlijk te weinig gekregen, de laatste twee keer hele sterke tegenstanders, waarbij in Breda de eerste minuten van beiden helften wat slapjes waren.  Maar de strijdlust en inzet waren verder prima.

Met nog twee wedstrijden in deze fase op heet programma, moest het vandaag dus gebeuren. WDS’19 volgende week lijkt een pittige tegenstander. SAB de tegenstander van vandaag, won alleen de eerste wedstrijd van DSE, waar Zundert ook van had kunnen winnen. Arm SAB hoor ik u denken. Want als onze dames moeten, dan vliegen ze erin.

En zo gebeurde het ook. Ik had beloofd binnenkort weer eens alle namen te gebruiken, zeker bij een overwinning. Toch ga ik me hier vandaag niet aan wagen, want het was een echte teamprestatie. Het eerste half uur was het wat aftasten van beide kanten, maar toen was al duidelijk dat er vandaag mogelijkheden waren voor Zundert/Wernhout.

De defensie oogde solide. Maar dat kwam ook doordat de aanvallers en het middenveld hoog op het veld de tegenstander onder druk zette. Hierdoor ontspon zich een schaakspel zonder grote kansen. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op de helft van SAB. Alleen het laatste balletje viel steeds net niet goed. Of het passje kwam niet aan of het schot vloog net over. Het was typisch grommen, maar niet bijten wat Zundert/Wernhout liet zien. Totdat daar binnen een tijdsbestek van nog geen drie minuten twee treffers waren van Tes. Tweemaal stond zij aan het einde van een aanval en bleef ze uiterst koel in de afronding. Zundert/Wernhout kon met een comfortabele 2-0 voorsprong aan de ranja. Wat een weelde. In drie minuten net zovaak gescoord als in het hele seizoen totdat moment.

Na rust bleef Zundert/Wernhout sterker. Het had gezien het spelbeeld en de kansen de score kunnen en moeten opvoeren. Dit lukte helaas niet. Maar de vechtersmentaliteit die het team kenmerkt, zorgde er ook voor dat het eigenlijk nooit echt in de problemen kwam. En als het gevaarlijk werd, was daar altijd keepster Eline. Wat heerlijk om niet alleen een vaste keepster te hebben, maar ook een goede keepster achter de sterke laatste lijn te hebben staan.

Het publiek zakte relaxed achterover. Het genoot van het zonnetje en het spel van de dames. De marge van twee kwam nooit in gevaar. Het was wachten op meer treffers van de Roodzwarten. Die vielen niet. Toch mocht het elftal trots zijn op deze mooie teamprestatie. Met de eerste drie punten vind het aansluiting met SAB en DSE. Sterker nog het is van de laatste plaats af en wipt op doelsaldo over de club uit Breda heen. Door deze uitslag maken de dames zich het zichzelf misschien wel lastiger bij de nieuwe fase indeling, maar dat zien we dan wel. Volgende week de laatste wedstrijd. Dan is WDS’19 de tegenstander. Met een overwinning en een gunstige uitslag bij SAB – JEKA is zelfs de vijfde plaats nog mogelijk. Echter bij een nederlaag kan de rode lantaarn ook zomaar weer terug bij de meiden komen. Maar hoe dan ook, de eerste drie punten zijn binnen!

Fijn weekend, geniet van de drie punten en tot volgende week! Hierbij zal uw verslaggever ontbreken. Hopelijk kan één van de aanwezige supporters het thuisfront informeren.