Afscheid van Etienne als trainer van Zundert 2

maandag 24 juli 2023, 17:00

Afscheid Etienne Hereijgers als trainer Zundert 2

Afgelopen vrijdag 21 juli werd op de teambarbecue scheidend trainer van Zundert 2, Etienne Hereijgers, nog een keer in het zonnetje gezet.

Nadat eerst Rick Gommers als stoppende speler bedankt werd voor zijn jarenlange inzet, was het daarna de beurt aan Etienne.

Vanuit het bestuur had Eduard van Elsacker tijd vrijgemaakt om Etienne met een mooie bos bloemen en enkele welgemeende woorden te bedanken. Daarna was het de beurt aan aanvoerder Kees Bullens om ook namens het elftal en alle andere leden en voormalige leden van de selectie zijn dank uit te spreken.

Eduard en Kees gaven beiden in hun woordje aan dat Zundert 2 onder Etienne enkele mooie jaren heeft meegemaakt, sinds het eerste seizoen van Etienne, 2018-2019. Helaas heeft dit (nog) niet mogen resulteren in een kampioenschap of promotie maar het volgende rijtje met resultaten toont wel aan dat we daar regelmatig dicht bij hebben gezeten:

2018-2019: nacompetitie om promotie

2019-2020: competitie afgebroken i.v.m. corona, op een plaats die nacompetitie om degradatie zou hebben opgeleverd, al was de verwachting dat we die nacompetitie dat seizoen nog wel vrij makkelijk hadden moeten kunnen ontlopen

2020-2021: competitie afgebroken i.v.m. corona op het moment dat Zundert 2 bovenaan stond.

2021-2022: tweede plaats in de competitie, nacompetitie om promotie

2022-2023: als nummer 2 van de eerste seizoenshelft de kampioenspoule bereikt, waarin we lang om het kampioenschap hebben meegedaan, maar uiteindelijk de derde plaats hebben bereikt (van 24 teams). Helaas promoveerde dit seizoen alleen de kampioen.

Het tweede elftal is altijd al een elftal waarbij je met veel externe factoren te maken hebt, omdat vaak ook het eerste elftal moet worden aangevuld en er bij andere teams soms juist spelers uit het eerste elftal meedoen op belangrijke momenten. Daarom wordt het trainerschap van het tweede altijd een van de moeilijkste en minst dankbare trainersjobs van V.V. Zundert genoemd. Daar kwam in het geval van Etienne nog bij dat hij ook nog de wellicht lastigste periode uit de historie van V.V. Zundert had, waarin hij trainer was van Zundert 2, namelijk in de periode dat twee seizoenen zijn afgebroken door corona.

Zowel Eduard als Kees roemen Etienne daarom om zijn inzet voor de groep, die in seizoen 5 nog net zo goed was als in seizoen 1. Met onder andere Etienne heeft Zundert 2 wel een flinke stap gezet de laatste vijf seizoenen en dit lijkt een mooi moment om dat zo snel mogelijk op een hoger niveau te gaan laten zien. Wij gaan ervan uit dat we Etienne nog vaak op de club en langs de lijn als supporter zullen zien, maar ook via deze weg:

Etienne, bedankt!