Edwin Dobbe trainer / coach Zundert 3

woensdag 30 augustus 2023, 20:30

Edwin Dobbe trainer en coach Zundert 3.

Wij zien veel vacatures voor trainers en coaches voorbij komen. Er zijn hele vacaturebanken en Facebookpagina’s voor. De voorkeur blijft natuurlijk altijd dat clubmensen naar voor stappen en deze taken op zich nemen.

Voor Zundert 3 verliep de zoektocht wat moeizamer dan we gehoopt hadden. Maar er is witte rook. We hebben in eigen geledingen een geschikte kandidaat bereid gevonden om deze onderbelichte maar o zo belangrijke taak te vervullen. Edwin Dobbe is per direct trainer/coach van Zundert 3.

Edwin is geen onbekende op het sportpark. Jarenlang denderde hij als meedogenloze back over de flanken bij Zundert 5. Later toen de kinderen gingen voetballen, nam hij z’n verantwoordelijkheid en werd jeugdtrainer en coach. En heel knap ook bij teams waar zijn zoons niet speelden. Diverse teams heeft hij getraind. Van de E1, het laatste jaar op een half veld, via de JO13 voor het eerst op een heel veld, naar ook tweede teams in een leeftijdscategorie. Edwin heeft hierin laten zien een goede trainer coach te zijn. En ook dat  hij werken buiten de spotlights niet schuwt.

Op dinsdag traint Zundert 3 onder leiding van Jan Hereijgers en Roy Jacobs als onderdeel van de selectie mee met Zundert 1 en 2.

Edwin gaat het derde selectie elftal dus op donderdag trainen, gericht op de wedstrijd van zondag wanneer hij als coach ook aanwezig is. Het derde team is een belangrijke schakel geworden in de selectie. Sommige spelers hebben wat meer tijd nodig om de stap van jeugd naar seniorenvoetbal te maken. Dat in combinatie met ervaren spelers die dit kunnen en willen begeleiden, maakt Zundert 3 een mooie, uitdagende mix voor iedere trainer.

Als het niveau van Zundert 3 verder omhoog gaat, zal dit naar onze mening ook een positieve uitwerking hebben om Zundert 1 en 2. Van concurrentie wordt iedereen beter. Edwin gaf aan veel zin te hebben in deze nieuwe uitdaging!

Wij zijn blij en dankbaar dat Edwin deze rol op zich gaat nemen en wensen hem veel plezier en succes met Zundert 3.