Eindelijk weer een driepunter voor Zundert

maandag 24 april 2017, 19:00

Geruggesteund door een grote groep trouwe supporters begon Zundert op het kille sportcomplex van Jeka aan de cruciale wedstrijd tegen de nr.13 van de ranglijst. Van meet af aan was duidelijk dat het hier om een degradatiewedstrijd ging: er werd door beide ploegen hard gewerkt, doch het spelpeil lag bepaald niet hoog. In het eerste kwart van de wedstrijd had Zundert een duidelijk veldoverwicht maar behoudens een kans voor Thijs Damen die naast schoot, waren er weinig scoringsmogelijkheden. Even daarvoor kwam overigens Jeka met een uitval dichtbij een treffer waarop Thomas van Nederkassel bekwaam reageerde. Gaandeweg de eerste helft werd het spel steeds rommeliger en verloor Zundert het initiatief. Dankzij Thomas bleef Zundert echter in deze moeilijke fase op de been en was de ruststand 0-0.

Direct na rust kopte Maikel Zagers op de paal en schoof Denis Vujcic de afvallende bal binnen, maar het doelpunt werd (overigens onterecht) afgekeurd wegens buitenspel en niet zoals velen dachten wegens hands. Even later was het dan wel raak toen Gaynio Aarts na een mooie combinatie met Maikel de zestien in slalomde en alleen maar op onreglementaire kon worden gestuit door een Jeka-verdediger. Maikel schoot de, door de goed leidende scheidsrechter, toegekende strafschop beheerst binnen: 1-0. In de fase na het doelpunt vergat Zundert de wedstrijd in het slot te gooien en werden verschillende goede kansen om zeep geholpen. Jeka gooide met veel energie alles op de aanval en er ontstonden dan ook nog verschillende hachelijke situaties voor het Zundertdoel, maar uitblinker Thomas was vastbesloten om de 0 op het scorebord te houden. Al met al een verdiende overwinning in een sportieve wedstrijd, maar het had zomaar anders kunnen aflopen omdat het vizier van de voorwaartsen van Zundert niet op scherp stond.

Na deze zwaarbevochten overwinning moet het, met dezelfde inzet, toch mogelijk zijn om in de resterende wedstrijden de degradatiezone te ontlopen temeer omdat vanaf nu de selectie sinds lange tijd weer op volle sterkte is.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Pieter Dictus, Dorus Valk, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Wim Kas, Thijs Damen (Frenk Zagers), Denis Vujcic, Maikel Zagers( Jesse Mouws) en Gaynio Aarts

Wissels: Frenk Zagers, Jesse Mouws, Lars van Elsacker, Tim Goethals en Alex van Nederkassel