Eindelijk weer winst Zundert

maandag 12 december 2016, 18:30

Het eerste kwartier van de match ging gelijk op. Dubbeldam wat fysieker en Zundert met technisch goed verzorgd spel. Daarna werd Zundert steeds dominanter en kwam tot goede mogelijkheden, terwijl de gastheren eigenlijk in de eerste helft geen kans wisten te creëren. Dit leidde uiteindelijk tot de verdiende 2-0 voorsprong voor Zundert. Eerst was er in de 17e minuut een geweldige voorzet van Denis Vujcic die Olivier van Hassel in staat stelde met het hoofd te scoren. Enkele minuten laten een schot op de paal van Olivier. De rebound kwam bij Gaynio Aarts, maar helaas stond er een verdediger in de weg. Denis ging op basis van zijn eigen niet aflatende inzet alleen op de keeper af. Deze kon hem maar net afstoppen. In de 24e minuut viel de 2-0. Denis gaf een uitstekende steekpass op Gaynio die behendig de keeper kon verschalken. Daarna kwamen er nog meer kansen uit o.a. een vlammend schot van Denis (over) en een kopbal van Gaynio. (keeper redt).

Het keerpunt in de wedstrijd kwam direct bij de aftrap voor de tweede helft. Na onnodig balverlies kon Dubbeldam zo maar doorlopen naar onze keeper en de 1-2 aantekenen. Zundert was weer wakker, maar Dubbeldam nog meer. Zij roken hun kans en met veel inzet en opportunistisch spel werd het een duel. Er moest geknokt worden om de zege vast te houden. En toch had Zundert in deze fase zelfs mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen. In de 68e min. werd Denis de diepte ingestuurd en moest hij duelleren met de keeper. Hij trapte Denis duidelijk onderuit, maar de scheids weigerde de bal op de stip te leggen. In de 74e minuut kwam Zundert goed weg, omdat Dubbeldam na een scrimmage vergat te scoren. Daarna ging Zundert weer beter voetballen. Gevaarlijke counters die soms onreglementair onderbroken werden door de Dubbeldammers. Een schot van Denis, in 1 keer op de pantoffel genomen, had een beter lot verdiend. In de 84e minuut werd de match beslist door een snel uitgevoerde aanval met prima combinatievoetbal. Het samenspel tussen Tim Goethals en uitblinker Wim Kas leidde tot een prachtig doelpunt van Wim door een geplaatste schuiver. Het verzet van Dubbeldam was hiermee definitief gebroken. Zundert kreeg zelf nog kansen op een hogere score ( Denis mooie actie, goed afgestopt en Tim 2 mogelijkheden).

Met een opgelucht en tevreden gevoel konden de talrijk opgekomen supporters huiswaarts keren.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Rob Luijten, Olivier van Hassel, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans (Wissel voor Thjeu), Gaynio Aarts,Denis Vujcic, Tim Goethals.

Wisselspelers: Maikel Zagers, Thjeu vd Heijden (W/88e min.), Sjoerd Vreugde, Joep Jacobs)