Jeugd vermaakt zich prima bij VV Zundert

dinsdag 16 mei 2017, 13:00

Afgelopen woensdag en donderdag organiseerde het jarige VV Zundert twee spectaculaire evenementen. Op woensdag waren bijna 90 kinderen in de leeftijd van 4 tot 10 jaar actief tijdens de Jeugdvoetbalclinic. Onder leiding van de spelers en trainers van Zundert 1 werden een tiental verschillende voetbaloefeningen geleerd. Van dribbelen tot partijtjes, van sprinten met een weerstand-parachute tot trucjes ala Tiki Taka Touzani, alles kwam aanbod.

Tijdens deze happening liet VV Zundert zien dat het een gezellige vereniging is voor jong en oud. De ouders werden vermaakt met informatie over de vereniging, de activiteiten en de mogelijkheden om op de club een fysiotherapeut te raadplegen voor advies, wat altijd handig is met kinderen in de groei. Het heerlijke zonnige terrasje met een lekker muziekje bracht de stemming er goed in. Stadionspeaker Kees Boot praatte de boel aan elkaar en een leeuw op voetbalschoenen in een Zundert tenue dolde met de deelnemers, hun broertjes en zusjes.

Natuurlijk werd er ook voor een lekkere beker ranja gezorgd in de pauze en gingen alle kinderen, moe van het heerlijke sporten in de buitenlucht naar huis met een voetbalcertificaat, een leuke beschrijfbare mok en een snoepzak. Hopelijk zien we al deze kinderen terug in augustus als de voorbereidingen op het nieuwe seizoen van start gaan. Aanmelden kan via het uitgedeelde formulier of via www.vvzundert.nl. Hier zijn ook foto’s te vinden die gemaakt zijn tijdens deze geslaagde voetbalavond.

Een dag later werd dit nog eens dunnetjes over gedaan. Wat heet! Onder de naam Chicks and Kicks waren er deze dag 50 meisjes op sportpark de Wildert present in de leeftijd van 8 tot 17 jaar. Ook zij genoten met volle teugen.

Ruim een uur werden zij onder handen genomen door trainers van Zundert en speelsters van Zundert Dames-1. Met opzwepende beats uit boxen werden een viertal leuke oefeningen afgewerkt. De weergoden waren de meisjes gunstig gestemd. Na de oefeningen gingen ze als ware diva’s over de rode loper de kantine binnen met een heerlijk glas kinderchampagne. Waar na draaien aan het rad, nog leuke prijsjes werden verdeeld en er een leuke, goed gevulde Meiden Goodie Bag overhandigd werd aan alle deelnemers. Dit werd enorm gewaardeerd, maar overheersend was vooral het plezier wat van de meiden afspatte!

Zo blijkt maar weer, kinderen kunnen het mooiste en duurste speelgoed krijgen, maar geef ze een bal en wat vrienden of vriendinnen en ze hebben veel plezier. En dan wel met elkaar, sportief in de buitenlucht. Precies wat kinderen nodig hebben.

Vrijwilligersdag en jubileumfeest

Op zaterdag was de jaarlijkse vrijwilligersdag. Met een leuke quiz en een heerlijk diner werden de vrijwilligers door de vereniging bedankt voor de geweldige inzet afgelopen seizoen, waarna onder een genot van een drankje de avond werd voorgezet.

Op zondag startte de overige senioren met een gezellig onderling voetbaltoernooi, waarna de Zunderste vrouwen een wedstrijd speelde tegen een team van ex-speelsters ter gelegenheid van het afscheid van Miranda en Els. Daarna was er met een buffet, een band, een DJ en heel veel aanwezigen een schitterend afsluitend feest van het seizoen waarin het 85-jarig bestaat gevierd werd

foto's van de activiteiten