Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 10 november 2023, 8:00

Het seizoen is lekker op gang, de eerste fase zit erop. Tijd om ook weer te starten met de rubriek “Jeugdteam in de spotlights”. We starten niet met zomaar een team, nee we starten met onze dame en heren van de JO11-1

De JO11-1 staat garant voor een vermakelijke pot voetbal.

Wanneer je een wedstrijd van de JO11-1 gaat kijken is dat eigenlijk altijd een wedstrijd met een goed verhaal na afloop. Dit inmiddels hechte team staat namelijk garant voor een vermakelijke pot voetbal. Sinds dit seizoen spelen deze sterren op een half veld. Dat is wennen. Voetbal zit er volop in, maar het is nog zoeken naar het juiste ritme en posities op een grotere grasmat. Vorige seizoenen won dit team vrijwel alles, werden ze geregeld kampioen. Vorig jaar in de laatste fase en een hogere klasse werd de lat al wat hoger gelegd. Ook nu winnen ze nog altijd meer dan dat ze verliezen, maar het wordt moeilijker en juist die uitdaging is wat dit team nodig heeft.

Vermakelijk zijn ze zoals gezegd volop. Er vallen redelijk wat doelpunten, ook zijn er gemiste kansen, hier en daar is er wat pech, waar geluk weer tegenover staat, een enkele keer een tegengoal om als team te verwerken, als het moet hard werken en soms zelfs keihard werken, mooie keeperscapriolen, maar bovenal een grote dosis plezier samen.

Een team wat er bij activiteiten eigenlijk altijd is, een grote supportersaanhang heeft aan mama’s, papa’s, opa’s, oma’s en andere geïnteresseerden langs de lijn, vanwege dat vermakelijke! Met al een paar jaar dezelfde fantastische en vertrouwde leiders Bonny en Jeffrey (tevens hun trainers) wordt steeds gezocht naar wat er nog meer uit te halen is. En zo ontwikkelt dit team zich lekker verder. Kom gerust eens kijken naar deze heren en dame.

Laten we ze maar eens bij naam noemen: Guus, sterk in de goal, maar ook op het veld een fijne, krachtige waarde; Thijs, met zijn lengte en verre, harde trap een gegeven in de achterhoede of op het middenveld; Eon, die met het balletje steeds beter zijn weg vindt en versteld doet staan; Mutasem die veel, heel veel meters maakt (die zouden eigenlijk eens opgemeten moeten worden); Sue, niks bang, een powergirl om rekening mee te houden met haar linkspootje; Filip, klein maar fijn, met kunst en vliegwerk onvoorspelbaar voor de tegenstander; Jamie, een versterking sinds dit seizoen zonder aarzelen genomen; Joah, met zijn dribbels een plaag voor de tegenstander; Naud, met zijn snelheid lastig bij te houden en als het meezit komt er nog een voorzetje of schot achteraan.

Kortom een topteam!!! Veel succes en plezier nog samen en hopelijk nog lang een genot om naar te kijken!