JO11 op toernooi bij Rood-wit

zaterdag 30 maart 2024, 20:00

Vvz Jo11 neemt deel aan kwalificatie toernooi U10 bij Rood-wit

Terwijl de jo17 een internationaal toernooi afwerkt zoekt de jo11 de sportieve prestatie slechts een paar dorpjes verder van huis. Zij waren op paaszaterdag present op het altijd tot in de puntjes en uitstekend georganiseerde en verzorgde toernooi bij de rood witjes. Vvz treedt aan met de huidige jo11-1 aangevuld met 2 spelers van de jo11-2. Beide teams draaiden lekker mee in de 3e fase van de competitie in hun klasse. Een leuke uitdaging stond ze nu in toernooivorm te wachten. Ze werkten de wedstrijdjes af in poule B van het toernooi. De tegenstanders waren geen onbekende verenigingen voor onze jongens en dame. Zoals gedacht betraden hier andere teams dan regulier het geval is het speelveld. Lekker voetballen voor wat we waard zijn is het doel. Voetbalervaring opdoen is altijd goed, zeker ook in toernooivorm. Wedstrijden op een toernooi krijgen vaak een andere en soms interessante en onverwachte wending, daar het maar korte partijtjes zijn. Hieronder een verslag van de wedstrijdjes en wat maximaal haalbaar bleek voor onze rood zwartjes. Wedstrijd 1 tegen Victoria werden de punten gedeeld. Lekkere op tempo wedstijd, om warm te spelen zullen we maar zeggen. Er is een groot verschil zichtbaar met de laatste competitiewedstrijd tegen deze ploeg. Er moest revanche genomen worden. Dat is enigszins gelukt. Hard werken wordt hier beloond met een 1e punt voor de ranking. Grote gevaren waren er niet. Dvo ‘60 uit Roosendaal werd een pittigere pot. Kansje voor Zundert in minuut 1. Daarna ligt Zundert onder druk. Maar de keeper en verdediging houdt goed stand. Uitbraak na goed doorzetten van Zundert zorgt toch voor de 1-0 in het voordeel van Zundert. De euforie is nog te vers zodat kort daarna helaas voor Zundert te snel de 1-1 wordt gemaakt aan de andere zijde na herhaaldelijk aanleggen op goal door de spelers van Roosendaal. Er volgt nog een kansje voor Zundert, maar treft geen doel. Helaas wordt het aan de andere kant dan wel afgemaakt en eindigt de wedstrijd met 1-3 voor Dvo. Tegenstander Sprundel. Altijd lastig. De aanwezige leider krijgt zijn team niet de juiste kant op. Veel middenveld voetbal, een uitbraakje wordt beloond door goed meelopen en de rebound wordt netjes binnen geschoten in het voordeel van Zundert. Nog een mooi balletje in de hoogte voor de goal deze kan helaas niet worden binnen gewerkt. De 2-0 lag op de schoen. Een mooi steekballetje met een kans op de 2-0 voor Zundert. Er volgt een mooi schot helaas gaat deze over! Sprundel wordt niet gevaarlijk daar Zundert dat wel nog 1x werd zonder resultaat. Winst voor Zundert. Klasse! Dse Rustig wedstrijdje. Er gebeurd in eerste instantie weinig. Een laag, lastig balletje over de grond zorgt toch voor een doelpunt voor dse. Zundert wordt nog een paar keer gevaarlijk en had meer verdiend. Wordt het in de laatste minuut ook nog 2-0. Een prachtig doelpunt overigens. Zonde! RSV 1-0 Zundert! Door goed meelopen voorin van de aanvallers. 2-0!! Schuivertje met de punt van de tenen in de goal geschoven. RSV maakt nog de 2-1. Net daarvoor redt onze goalie ook nog prima. Compliment sowieso voor deze steady keepende Guus. Nog een doelpuntje vanaf afstand. Moeilijk balletje voor de keeper van RSV. 3-1 eindstand. Zundert laat mooie potjes voetbal zien. De leiders mogen zeer trots zijn op dit team…. Poulefase: 1 gelijk, 2 verloren, 2 gewonnen. Prima prestatie! Dan spelen we weer tegen Victoria voor de 3e of 4e plek. Victoria maakt de 1-0, het had 2-0 kunnen zijn, maar de keep staat goed opgesteld en werkt weg. Aanval Zundert gaat nipt voorlangs. Een kansje voor Zundert waar meer in had gezeten. Onze strijders gaan voetballend tot het eind net kopje onder. Een 4e plaats….is wat het is. Het mooie aan dit team is dat ze met elkaar altijd een leuk potje, amuserend voetbal op de mat weg zetten. Het doorschuiven naar de 2e klasse in fase 4 is dan ook verdiend en een uitdaging die we niet uit de weg gaan. Succes samen!!! Wij geloven in jullie!!