Kampioen in het najaar seizoen?

zaterdag 2 december 2017, 9:00

Het seizoen 2017-2018 is het seizoen van de veranderingen. Bij de jongste jeugd (JO7 en JO9) zijn bijvoorbeeld de afmetingen van het veld en het aantal spelers in het veld aangepast. Bij alle andere teams wordt er gespeeld in een “halve” competitie, waarin je elkaar maar één maal treft.

Bij de JO9 worden geen uitslagen en standen bijgehouden. Wij hebben, samen met de zusterverenigingen, besloten dit standpunt van de KNVB te volgen. Dus geen uitslagen, geen standen en helaas voor sommige dus ook geen kampioenschappen.

Bij de leeftijdscategorieën JO/MO13, JO/MO15, JO17, JO/MO19 ziet de KNVB de najaar competitie als plaatsingsronde voor de echte competitie, namelijk de voorjaarscompetitie. De winnaars van de lopende najaar competitie, zullen dan ook, in navolging van de KNVB, niet door de vereniging gehuldigd worden als kampioen. Op dit moment bezet geen van deze teams de koppositie maar de JO19-1 en beide JO15 teams maken nog wel kans, om de najaar competitie als winnaar af te sluiten. Het staat begeleiders vrij om zelf invulling te geven aan de knappe prestatie, maar huldiging achter het verenigingsbord, medailles en foto’s in de Bode worden hier niet meer ingezet.

Een uitzondering is gemaakt voor de JO11 categorie, waar dit jaar voor het laatst uitslagen en standen bijgehouden worden. JO11-1 maakt hier nog kans op een kampioenschap. Dit zal wel ondersteund door V.V. Zundert gevierd worden. Deze uitzondering is gemaakt omdat de JO9 en JO11 (voorheen E & F) hiervoor ook altijd met voor- en najaar kampioenen gewerkt hebben. Dit vieren we in het laatste seizoen met uitslagen en standen in deze categorie dus wel.

De eventuele kampioenschappen van de voorjaar competitie, waarin je op niveau ingedeeld bent, mogen natuurlijk grootser dan ooit gevierd worden.

Hopelijk hebben jullie begrip voor deze nieuwe afspraken opgesteld door Jeugdcommissie en TC jeugd. Bij vragen kun je altijd contact opnemen met leden van de TC jeugd.