Leuke en lugubere vrijwilligersdag

dinsdag 6 juni 2023, 18:00

Lugubere maar leuke vrijwilligersdag

Zaterdag werden de vrijwilligers die v.v. Zundert draaiende houden in het zonnetje gezet. Letterlijk en figuurlijk, want de zon scheen heerlijk en de vrijwilligers kregen in spel, eten en drinken wat ze verdienen.

De middag begon wel wat vervelend, want er lag een lijk in de bestuurskamer. In groepjes konden de vrijwilligers hints verdienen om zo de dader te ontmaskeren. Wie-o-wie had die lieve en onschuldige Ebbe toch vermoord?

Door het spelen van spellen konden de hints bij elkaar worden gesprokkeld. Het oplossen van een SUDOKO, het spelen van memory, een kaartenrace, het duwen van een vrachtwagen en het schieten van ballen in vakken alles ging met het gebruikelijke fanatisme. Er werd volop gespeculeerd naar de dader. Vele namen passeerden de revue.

Spelleider Eduard gaf niets prijs. Tijdens de barbecue ging het gissen verder, maar niemand wist het zeker. Na de maaltijd volgde het eindspel waarin Wim Kas als dader ontmaskerd werd. Vervolgens werd er nog lang nagepraat over het spel, het seizoen, de vereniging en nog veel meer.

Kortom een geslaagde vrijwilligersdag, waarop voorzitters Sacha zijn dank uitsprak voor de belangloze en tomeloze inzet die de aanwezigen week-in week-uit leveren voor v.v. Zundert. Natuurlijk ook een welgemeend “dankjewel” voor de drukke en/of bescheiden vrijwilligers die zich niet hadden aangemeld. Hopelijk zijn jullie er volgend jaar wel bij, want vrijwilligers zijn het kloppend hart van de club.

Er werd wel gevraagd aan de aanwezigen of zij niet nog andere leden of supporters kennen die ook een steentje bij willen dragen, vooral de jongere generatie zou hier-en-daar wel een taak op zich kunnen nemen. Bijvoorbeeld op het gebied van communicatie.

Ook werden de verenigingsvrouw en -man bekend gemaakt. Mascha Domen en Arjan van Opstal vielen de eer dit jaar ten deel. Zij kregen naast de eretitel een prachtige bos bloemen, terechte lovende woorden en een daverend applaus van de aanwezigen.

Meer foto’s: https://www.vvzundert.nl/album/vrijwilligersdag-2023