Meer dan verdiend punt voor VR1

woensdag 28 november 2018, 22:00

In aanloop naar de wedstrijd kostte het de staf weer de nodige hoofdbrekens om voldoende speelsters op het wedstrijdformulier te krijgen. Ook op de vroege zondagmorgen dreigden nog enkele speelsters met zere enkels en een zieke zoon af te vallen. Gelukkig bleken de kwetsuren mee te vallen, werd, met hart voor het team, nog een oppas gevonden en kon er weer een beroep gedaan worden op de talentvolle MO19. Kortom met een selectie van 13 gemotiveerde meiden werd afgetrapt tegen het hoger geklasseerde Gesta. Het mag gezegd worden, de inbreng van de MO19 speelsters maakt het damesteam voetballend beter, sterker nog, ook de dames zelf gaan beter voetballen. De eerste tien minuten waren dan ook geheel voor de roodzwarten. Gesta werd op alle fronten afgetroefd en leek niet voorbereid op een psterke tegenstander. De voorsprong viel dan ook snel. Eerst werd nog de binnenkant van de paal geraakt, maar kort daarop stond het, via een Gesta verdedigster 1-0. Zundert bleef de aanval zoeken en Gesta wist langzaam bij het niveau van Zundert aan te haken. Vooralsnog bleven de Zundertse dames kansen creëren en waren er kansen om de score te verdubbelen. Na een half uur liet de tot dan toe onzichtbare Gesta-middenveldster zich gelden. Twee sterke momenten van haar, waarbij zij langs meerdere tegenstanders slalomde zorgde nog voor rust voor een onverwachte en plotse 1-2 achterstand.

Na de rust met een vaste bewaker voor de roodwitte middenveldster ging Zundert op zoek naar de gelijkmaker. Er ontspon zich een gelijkwaardige wedstrijd met kansen voor beide ploegen. De Zundertse verdediging met een uitblinkende rechtsback gaf geen krimp en aanvallend waren de roodzwarten, goed combinerend, meer dan eens gevaarlijk. Zundert kwam minstens tweemaal alleen voor de keepster. Op vijf meter van de goal werd op haar lichaam geschoten en de tweede keer ging het schot net langs de verkeerde kant van de paal. Twintig minuten voor tijd kwam Zundert toch meer dan verdiend langszij. Een afgeslagen bal werd langs de rechterpaal binnengeschoten. Eindstand 2-2 waar een driepunter meer dan verdiend was geweest.