Roy Jacobs nog een jaar trainer / coach van Zundert 2.

woensdag 24 januari 2024, 9:30

Roy Jacobs nog een jaar trainer / coach van Zundert 2.

Zundert 2 en trainer / coach Roy Jacobs hebben elkaar het jawoord gegeven. Van beiden kanten bevalt de samenwerking enorm goed. De jonge groep is volop in ontwikkeling. Dit gaat met vallen en opstaan, maar dat hoort erbij.

De trainingen zijn van een hoog niveau, de intensiteit en de onderlinge concurrentie zijn groot. Je moet presteren, anders val je af. Roy en de mannen genieten van het fanatiek beleven van de sport. De vonken vliegen er dan ook vanaf. Maar ook zien we veel spelplezier. Daarnaast is er ook tactisch een andere weg ingeslagen.

Als tweede elftal ben je ook altijd afhankelijk van de ontwikkelingen bij Zundert 1. Roy heeft regelmatig moeten puzzelen omdat gekende basisspelers mee moesten met het eerste. Dit gaat steeds in goed overleg met hoofdtrainer Jan Hereijgers. Deze heren vormen een goed team.

Ondanks het afstaan van spelers is de doelstelling en de ambitie nog steeds haalbaar. Met een derde plaats en 6 punten achterstand op de nummer 1 en 2 is alles nog mogelijk. De ploeg ligt op nacompetitiekoers, maar ook het kampioenschap is nog mogelijk. Dan zijn de eerste twee thuiswedstrijden en eminent belang. Dan komen de nummers 1 en 2, DOSKO en SC Gastel op bezoek. Dus 3 maart weten we al iets meer.

Over Roy: Roy heeft naast een groot aantal wedstrijden in Zundert 1 ook gespeeld voor Baronie, Moerse Boys en clubs in België. Een schat aan ervaring dus. Daarnaast heeft hij in het verleden ook al de JO19-1 getraind. Degene die erbij waren, waren onder de indruk. Ook met de jeugdclinic was Roy altijd goed met de jeugd. Een aantal van hen valt nu onder zijn hoede. Met de drive en coaching van Roy probeert hij het optimale uit het team te halen.