Topscorers Jeugd

zondag 11 januari 2015, 12:00

Wie scoort is niet belangrijk, maar het aantal doelpunten aan het einde van de wedstrijd bepaalt wel welk team wint of verliest. Vaak is de aangever, de balveroveraar of een andere teamspeler net zo belangrijk als de spits die na een aanval de bal over de doellijn schiet.

Van het hoogste tot het laagste voetbalniveau worden topscorerslijstjes bijgehouden. Verdedigers staan hier zelden in. Hun taak om een wedstrijd te winnen is anders, maar zeker zo belangrijk als die van de aanvallers die, door hun positie op het veld, meer kansen krijgen om te scoren.

In de Nieuwsbrief De Spil van Januari werden de TOP 5 van de Zundertse jeugdelftallen en die van de zeventallen gepubliceerd. De redactie is bij de samenstelling van deze klassementen afhankelijk van wat is aangeleverd. De leiders/leidsters van de jeugdteams kunnen elke week na de wedstrijd bij de wedstrijdcoördinator de doelpuntenmakers noteren. Dit wordt niet altijd even consequent gedaan en ook komt het wel eens voor dat het formulier niet aanwezig is. De klassementen zullen daarom  zeker niet volledig zijn. Onderstaand de TOP 10 van de elftallen en  zeventallen. Tevens alle overzichten per elftal en zevental. Aan de leiders en leidsters de uitdaging om de lijstjes te screenen en waar nodig aan te vullen. Aanvullingen kunnen worden gemaild naar despil@vvzundert.nl. De redactie zal tzt een nieuw overzicht publiceren.

TOPSCORERS ZEVENTALLEN (E&F JEUGD)

NAAMTEAMGOALS
1.  Luca LokkerE127
2.  Nino MeijerE218