Verenigingsvrouw en verenigingsman 2023

maandag 5 juni 2023, 18:00

Verengingsvrouw en -man bekend

Op de vrijwilligers dag werden alle vrijwilligers aanwezig en afwezig in het zonnetje gezet. Zij houden onze mooie vereniging mede draaiende. Traditioneel worden twee personen extra in de spotlights gezet. De verenigingsvrouw en -man van het jaar.

Deze keer viel de eer ten deel aan Mascha Domen en Arjan van Opstal. Beiden actief als jeugdleider, beiden actief in de jeugdcommissie, maar daarnaast altijd bereid om andere zichtbare en onzichtbare taken op zich te nemen.

Mascha is al jaren de spil in de samenwerking met Wernhout op het gebied van meisjes. Een samenwerking waarbij sommigen bedenkingen over hadden vooraf, maar wat in praktijk een zegen voor het meisjesvoetbal in zowel Wernhout als Zundert is gebleken. Mascha heeft als bruggenbouwer hier veel gesprekken over gehad, maar is altijd in staat om de belangen van beide verenigingen op een goede manier te behartigen. Daarnaast is zij door haar zitting in de jeugdcommissie en het (administratief) leiderschap bij diverse jeugdteams een stille kracht met tentakels door de hele vereniging. Maar het is niet alleen de taak die zij uitvoert, maar zeker ook de wijze waarop zij deze titel verdient. Punctueel, eerlijk en met oog voor zowel individu of het geheel is Mascha een waardevolle kracht in de jeugdafdeling.

Arjan is met twee voetballende dochters sowieso week-in week-uit actief als leider, vaak ook als vlagger en anders zeker als supporter. Daarnaast is hij als coördinator JO13-J015 druk bezig met voetbal en heel veel randzaken. Dit is de leeftijd waarin de kinderen (en soms ouders) steeds meer een eigen mening gaan krijgen. Waarin de stap naar het voorgezet onderwijs is of wordt gemaakt. Dit gaat gepaard met ups-and-downs. Arjan heeft veel tijd en energie gestoken in het gladstrijken van plooien. Arjan doet dit met open vizier en gaat met iedereen het gesprek aan. Daarnaast zit hij in de jeugdcommissie, waarvan hij inmiddels ook vicevoorzitter is. Dus de taken liggen ook in randzaken als de organisatie van de slotdag jeugd, het verzorgen van erkenning als stagebedrijf en tal van andere minder zichtbare, maar o zo, belangrijke zaken voor de club.

Mascha en Arjan, van harte gefeliciteerd met deze terechte extra waardering. Hopelijk kunnen we nog jaren van jullie inzet, enthousiasme en deskundigheid gebruik maken. Jullie bevinden je nu in een exclusief rijtje van uitblinkende vrijwilligers die onze club groot gemaakt hebben. Van harte gefeliciteerd!