Verslag Walking voetbal

woensdag 10 juli 2019, 20:06

Eindelijk was het zover, op 10 juli werd de eerste wedstrijd van ons walking voetbal gespeeld op ons zonovergoten sportpark tegen een tegenstander uit Roosendaal. We zaten nog aan de koffie toen de tegenstander zich melde bij onze super trainer. De gasten stonden al te trappelen om zich om te kleden, dus laat maar gaan eerst koffie dachten wij. Nadat iedereen zich had omgekleed gingen we naar het veld dat keurig uitgelijnd was door onze Sjol, strak, recht en keurig gemaaid. De warming up kon beginnen en ieder deed dat op zijn eigen manier. Er zouden 4 wedstrijden gespeeld worden met ieder 2 teams ( 2x 20 min ). Wedstrijd 1 verliep heel goed eigenlijk maar toch kon je zien dat die gasten al verder zijn als wij. Er werd beter gecombineerd en de ballen kwamen strakker in hun voeten als bij ons. Maar als grote verassing kwamen we toch met 1-0 voor. Bij regelmaat werd er te hard gelopen of te hoog gespeeld ( mocht dat niet ? ) dus werd er nog al eens gefloten door de scheidsrechter. Na enkele uitvallen van de tegenpartij werd ook door hun het net gevonden en was uiteindelijk een 1-1 uitslag terecht.

Wedstrijd 2, tja dat ging er anders aan toe. Bij ons snapten ze het niet helemaal denk, je moet vrij lopen en strakke ballen geven en ook af en toe verdedigen en niet pingelen of 20 mtr over het doel schieten dat gaat hem niet worden. Ze werden totaal weggetikt, voetbal zoals het moet dus, een keurig lesje in effectiviteit. Kort maar krachtig. De gasten waren dus stukken beter 1-6.

Wedstrijd 3 en 4 waren ongeveer van hetzelfde kaliber en werd verloren met uiteindelijk 0-3 en 0-5. Maar na lekker geshot en de conditie weer wat bij gesteld te hebben is het geen schande hoor boys om te verliezen van een tegenstander die al jaren het spelletje speelt. Na de wedstrijden stonden er broodjes klaar ( dank je Nicole ) om de maagjes wat te vullen. Er werd nog met regelmaat gekletst over wat er allemaal fout ging en dat we nog veel moeten leren. Maar dat komt wel in orde met al dat talent dat we hebben. We kijken weer uit naar de volgende training ( coopertest denk ). Het was gezellig en dat is het belangrijkste. Ook nog een dank voor de aanwezige supporters die dit schouwspel niet hadden willen missen.

Thanks, team walking voetbal