Vooruitblik op dinsdag

maandag 16 oktober 2023, 9:00

Zundert – Terheijden: bekerwedstrijd door de week

Op verzoek van Terheijden is de wedstrijd van komende zondag verplaatst naar morgen, dinsdag 17 oktober. Hoewel wij liever op de gebruikelijke zondag in actie komen, hebben we, sociaal als we zijn, ingestemd met het verzoek van de club uit Terheijden. De aftrap is om 20.00 uur.

Zundert en Terheijden weten elkaar regelmatig te vinden bij het organiseren van oefenduels, zowel bij de jeugd als bij de selectieteams. Ook bij het verzetten van dit duel in de tweede ronde van de beker vonden de verenigingen elkaar.

Na een goede periode in de jaren 90 waarin het zes seizoenen in de tweede klasse bivakkeerde, wisselt het tegenwoordig een bestaan in de derde klasse af met een verblijf in de vierde klasse. Na de promotie in 2021-2022 komt het dus weer in de derde klasse uit. In de derde klasse B welteverstaan.

Vorig seizoen behaalde het een verdienstelijke vierde plaats. Het was de hoogst geklasseerde club, die naast de nacompetitie voor promotie greep. Een uitstekende terugkeer in de derde klasse, na de promotie via de play-off het jaar ervoor.

De wedstrijden spelen zich dus hoofdzakelijk oostelijk van ons af. Na een zege op Groen Wit in de openingswedstrijd volgden drie nederlagen. Na Emma en Made was afgelopen zondag GSBW te sterk. Hierdoor vindt het zichzelf terug op plaats 12. Dat is toch niet wat de zwartwitten er van gedacht hadden.

In de eerste ronde van de beker ging het beter. Tegen competitiegenoot DIA werd met 3-2 gewonnen, waarna een 2-4 zege bij WDS’19 en een eclatante 1-10 bij Advendo genoeg waren voor de volgende ronde.

Zundert heeft overigens wel goede herinneringen aan dinsdagwedstrijden. De laatste keer was op dinsdag na bloemencorso toen Wernhout met 4-0 werd verslagen. Zundert boekt sowieso redelijk tot goede resultaten tot op heden.

Het is wellicht tekenend dat er tot afgelopen zondag toch ook enig chagrijn en teleurstelling rondom de verrichtingen van de roodzwarten hing. In de beker 2 overwinningen en 1 gelijkspel. In de competitie 2 overwinningen, 1 gelijk spel en 1 zure nederlaag bij Schijf. Veel clubs zouden er voor tekenen.

Afgelopen zondag (gisteren dus), met aanpassingen in de tactiek en samenstelling, werd koploper BSC verslagen, hopelijk kan Zundert dit doorzetten in de wedstrijd tegen Terheijden. En zo niet alleen verder komen in de beker, maar ook werken aan het vertrouwen. Kom daarom onze mannen aanmoedigen morgen (dinsdagavond). We trappen om 20.00 uur af, maar de kantine is al eerder open. HUP ZUNDERT!