Vooruitblik op zondag

donderdag 21 april 2022, 18:00

Philippine - Zundert: Uitduel op eigen veld

Officieel is dit de uitwedstrijd, vandaar ook dat we het zo moeten omschrijven en overal zo aankondigen, maar we spelen echt op sportpark de Wildert. We hebben de thuiswedstrijd namelijk in Zeeuws Vlaanderen gespeeld. Maar hierover is toen voldoende geschreven, laten we nu de blik op de wedstrijd tegen Philippine richten. Thuis in Zundert dus!

V.V. Philippine is opgericht in 1955 en speelde hoofdzakelijk in de vierde en vijfde klasse. Sinds de promotie in 2012-2013 komt het echter bijna onafgebroken in de derde klasse uit. Rond deze tijd startte ook de samenwerking voor de jeugd met andere verenigingen uit de omgeving, die sindsdien onder de naam HPC’16 uitkomen.

Zundert en Philippine hebben geen rijke historie aan onderlinge duels. De balans in de onderlinge wedstrijden slaat voorlopig door in het voordeel van de ploeg uit de Mosselstad. In 2019-2020 verloor Zundert het uitduel met 1-0. De terugwedstrijd werd in verband met Corona maatregelen niet meer gespeeld. Ook vorige jaar haalden beide onderlinge duels de groene grasmat niet. Dit seizoen eindigde het duel in Philippine met 1-1. De ontknoping was spectaculair.  Diep in blessuretijd wist doelman Thomas van Nederkassel uit een corner de gelijkmaker op zijn naam te schrijven.

Om het seizoen niet als een nachtkaarsje uit te laten gaan, zijn drie punten nodig. Sterker nog er is behoefte aan een reeks overwinningen om Victoria’03 nog nerveus te maken. Gelukkig staan er ook nog veel onderlinge duels tussen de ploegen uit de top zes op het programma, waardoor de perspectieven nog regelmatig zullen keren. Philippine is niet te onderschatten, dus er zal met meer scherpte gespeeld moeten worden dan afgelopen zondag in Clinge om tot een overwinning te komen.

Naast de vele blessures zullen de komende weken ook regelmatig spelers afwezig zijn door vakanties. Het is dus voor de technische leiding van week tot week kijken wie men tot de beschikking heeft. Het positieve van dit verhaal is wel dat veel jongens een kans hebben gekregen de afgelopen weken. En hebben laten zien mee te kunnen op het niveau van Zundert 1. Dit geeft extra hoop voor de toekomst, het niveau van de selectie stijgt hierdoor.

Het is duidelijk dat Philippine een tegenstander is die Zundert niet ligt. Het voordeel zal dus gehaald moeten worden uit het thuisvoordeel. Dus laten we achter onze mannen gaan staan! HUP ZUNDERT!