Vooruitblik op zondag

donderdag 2 maart 2023, 18:00

Zundert – HVV’24: Aanhaken of afhaken

Voor beide teams is een overwinning het enige wat echt helpt. HVV’24 heeft een overwinning nodig om de koppositie in de tweede periode te verdedigen. Zundert hoopt door een overwinning en gunstige uitslagen elders ook volgende week nog kans te maken op deze prijs.

Maar ook in de reguliere competitie hebben de nummers vier en vijf van de ranglijst niets minder dan drie punten nodig om in de slipstream van de top drie te blijven. Zundert deed voor de Carnavalsbreak slechte zaken tegen Philippine. HVV’24 verloor al vier wedstrijden op rij niet, maar door de twee remises tegen Clinge en Hoeven gaat de opmars niet zo snel als gehoopt.

Dat HVV’24 een roemruchtig verleden heeft wordt ook duidelijk in het clublied dat op de website staat. Hier wordt gezongen “nooit meer tweede klasse”. Dit stamt waarschijnlijk uit de periode midden jaren zestig toen het inderdaad in de eerste klasse uitkwam. Of men moet niet meer willen promoveren en in de derde klasse blijven spelen. Maar dat lijkt niet het geval. HVV’24 is een vereniging vergelijkbaar qua aantal teams met Zundert. Ieder jaar noemen we HVV’24 één van de favorieten voor de titel. Het heeft al jaren een goed voetballend elftal, waar op de een of andere manier niet alles uitkomt. In de recente confrontaties maakte het team uit Hulst indruk. Toch was het resultaat juist gunstig voor Zundert. De laatste drie bezoekjes aan Hulst leverde Zundert met 2-2, 0-1 en eerder dit seizoen 0-2 mooie resultaten op. Vorig seizoen speelde Zundert een goede eerste helft en HVV’24 een fantastische tweede helft, waardoor Zundert met 2-2 in z’n handjes mocht wrijven.

Op het moment zit men in een goede flow met de eerste plaats in de tweede periode als gevolg. Met nog twee wedstrijden te gaan, kan men wellicht snel gaan oogsten. Dan moeten de duels tegen Zundert en volgende week Wernhout wel beide in winst worden omgezet. Vorig seizoen greep HVV’24 net als Zundert op de laatste speeldag naast deelname aan de nacompetitie.

Zundert leek met drie overwinningen zonder tegentreffer op weg naar boven. Schijf 2-0, Clinge 1-0 en Steen 3-0 werden aan de zegekar gebonden. Koploper Groen Wit verloor tweemaal op rij, waardoor Zundert met een overwinning op Philippine op twee punten had kunnen komen. En had dan dus alles in eigen hand. Voor zowel het kampioenschap als de periode. Maar na de terechte nederlaag tegen het versterkte Philippine rest weer een plaatsje in de wachtkamer. Zelf proberen weer terug te gaan naar het goede gevoel en spel van de eerder genoemde reeks en dan afwachten wat de concurrenten doen.

Het is ongemeen spannend aan kop, maar ook onderin, met de versterkte degradatieregeling hebben alle ploegen nog vanalles om voor te spelen. HVV’24 scoort vrij eenvoudig en veel, maar moet ook relatief veel treffers incasseren. Gedoseerd aanvallen lijkt de sleutel tot succes.  HUP ZUNDERT!