Vooruitblik op zondag

donderdag 16 maart 2023, 18:00

Zundert – Clinge: Hopelijk in één keer!

De editie Clinge – Zundert is de meest besproken wedstrijd van dit seizoen. Ten eerste omdat we in een veel te hard duel meerdere spelers met blessures voor langere tijd kwijt waren. Wim Kas zal dit seizoen sowieso geen minuten meer maken, na het geblesseerd uitvallen in Clinge.

Maar de wedstrijd is ook blijven hangen vanwege het overspelen van de laatste 10 minuten. En ook dat ging niet soepel. Eerst nog een keer afgelast in december, waarna de op 30 oktober gestarte wedstrijd op 29 januari kon worden afgerond. Voor degene die het vergeten zijn, Zundert won met 0-1 door een treffer van Fabian. Fabian zien we voorlopig overigens ook nog niet terug op het trainingsveld.

Zundert zit op dit moment niet echt een in “een flow”. En als het er al in zit, dan moet het zorgen dat het snel in een andere terecht komt. De laatste drie wedstrijden leverden maar 1 puntje op. Vorige week in Kloosterzande werd na nederlagen tegen Philippine en HVV’24 gelukkig niet nog een keer verloren.

Doordat de voor de winterstop sterk presterende ploegen als Groen Wit, Schijf en Wernhout net als Zundert in een dipje zitten en ploegen als Philippine, Hoeven, HVV’24, Steen en Terneuzen juist aan het winnen zijn geslagen, ziet de stand er heel anders uit dan halverwege de competitie.

Zundert staat nu wat kleurloos in de middenmoot op plaats zes. Zeven punten voor op de veilige positie, maar met de opmars van het versterkte Philippine in het achterhoofd zullen er echt punten gehaald moeten worden, zullen de pessimisten denken.

De meer optimistisch ingestelde supporters zullen nog steeds stiekem naar boven kijken, want ondanks de vele blessures en de matige recente resultaten, staat Zundert nog gewoon maar 5 punten achter op koplopers Terneuzen en Groen Wit. En die komt Zundert beiden nog tegen. Maar goed dan moet er eerst gewonnen worden van Clinge.

De situatie bij Clinge is zorgwekkend. Het gat naar een veilige plaats in 14 punten, maar zelfs voor de nacompetitie moet de ploeg minimaal 10 punten meer halen dan Hontenisse en Philippine. Ga er maar aanstaan met nog 7 wedstrijden voor de boeg. Want zover is de competitie gevorderd. Clinge stuntte overigens dit jaar nog met de eerste overwinning, uitgerekend bij koploper Groen Wit. Dus eenvoudig zal het zeker niet worden.

Vorige week kwam HVV’24 als winnaar van de tweede periode uit de bus. Na Groen Wit is de ploeg uit Hulst dus zeker van de nacompetitie voor promotie. Vandaag start de laatste periode. Zeven wedstrijden voor het derde ticket van de nacompetitie.  Ook iets om voor de strijden dus. HUP ZUNDERT!