Vooruitblik op zondag

donderdag 14 september 2023, 18:00

Duel der roodzwarten

Als de 172 kindercorso wagentjes in een optocht door het centrum van Zundert trekken, mogen de mannen van v.v. Zundert proberen de volgende ronde van de beker te behalen. Winnen in Sprundel volstaat, maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Zundert staat één punt voor op nummer twee Sprundel. Toch kan Wernhout de lachende derde worden bij een overwinning. Dan moeten Sprundel en Zundert wel de punten delen. Zundert heeft het dus in eigen hand.

Sprundel is vorig jaar zeventig jaar oud geworden. In de historie van de laatste 25 jaar kwam het voornamelijk uit in de vierde klasse. Met een paar uitschieters naar de derde klasse zoals voor het laatst in het seizoen 2021-2022. De meest succesvolle periode in de clubgeschiedenis was halverwege de jaren zeventig toen het drie jaar achtereen in de tweede klasse uitkwam.

Nu spelen de roodzwarten dus weer in de voor hen bekende vierde klasse. Sprundel viel hierin op door de een stabiele verdediging. Met 48 zelf gemaakte doelpunten scoorde het maar éénmaal meer dan drie gedegradeerde ploegen. Met 24 tegentreffers was de laatste linie de minst gepasseerde van de competitie. Zelfs éénmaal minder dan kampioen BSC. Mede hierdoor werd vorig seizoen knap de vierde plaats en daarmee de nacompetitie behaald. Hierin versloeg het in de eerste ronde SV Sluis, waarna het in de tweede ronde met 1-2 te sterk was voor DVG uit Liempde. Na twee uitwedstrijden mocht het in de finale op eigen sportpark de Kerlinge aantreden. Hier verloor het echter van RKVV Rimboe, waardoor niet Sprundel, maar de ploeg uit de Wouwse Plantage dit seizoen bij Zundert in de competitie speelt.

De laatste keer dat beide ploegen elkaar in de competitie troffen trok Zundert tweemaal aan het langste eind. Thuis ging dit met 5-1 vrij overtuigend. Uit in Sprundel ging het heel moeizaam. Sprundel dat bijna het hele seizoen onderaan bungelde boog pas in de slotfase. Zundert kwam vrij eenvoudig op 0-3, maar maakte het nog spannend, waardoor het met 2-3 billenknijpen tot het einde bleef. Sprundel heeft een ploeg die zich niet snel gewonnen geeft, dat bleek die middag in april weer wel.

Sprundel verloor vorige week met 2-0 van Wernhout, waar Zundert met 4-0 van won. Dus dan zou Sprundel – Zundert 0-6 worden als we hier wiskundige principes op loslaten. Maar Sprundel won weer met 4-0 van SVC waar Zundert met 2-2 gelijkspeelde. Wordt het dan 6-2 voor Sprundel? Waarschijnlijk zijn allebei deze uitslagen niet de uitkomst na negentig minuten, maar wat wel vaststaat is dat het een spannende wedstrijd gaat worden, waarin beide ploegen moeten winnen om door te gaan naar de volgende ronde.

Op basis van de historie en dat het een klasse hoger uitkomt, is Zundert de favoriet. Maar dat zegt niet veel in voetbal. En zeker niet in bekervoetbal en al helemaal niet als het om Zundert gaat. Daarom kunnen de mannen uw support zeker gebruiken in Sprundel om de volgende ronde te halen. HUP ZUNDERT! Let op de aftrap in Sprundel is al om 14.00 uur.