Vooruitblik op zondag

donderdag 5 oktober 2023, 18:00

Hontenisse – Zundert, de eerste trip naar Zeeuws Vlaanderen

Ook dit seizoen mag Zundert een aantal maal de reis naar Zeeuws Vlaanderen maken. Vier keer dit seizoen. Naast Hontenisse, staan uitstapjes naar HVV’24 uit Hulst, Steen uit Sint Jansteen en op de slotdag Breskens op het programma.

Maar eerst dus het sympathieke Hontenisse. Waar de jeugd samen is gegaan met SDO’63 uit het naburige Lamswaarde onder de naam HSVC’20, heeft de club nog 5 senioren teams en een dameselftal. In de jaren 50-70 speelde Hontenisse structureel in de derde klasse, met zelfs twee seizoenen in de tweede klasse, namelijk ‘61-‘62 en ‘62-’63. Sinds 1975 speelt Hontenisse voornamelijk in de vierde klasse. Viermaal promoveerde het naar de derde klasse. Driemaal vloog het er direct weer uit. Hontenisse komt nu voor het tweede jaar uit in de derde klasse A. Vorig jaar ontsprong het nipt de loterij die nacompetitie heet.  Een punt op de slotdag in een uitwedstrijd tegen nummer twee Groen Wit was voldoende voor stek acht en daarmee lijfsbehoud.

Met 26 treffers voor en 35 tegen stond de club uiteindelijk waar het hoorde. De eerste en derde periode waren prima, echter de dip in het midden met een laatste plaats in de tweede periode maakte dat het toch tot op de laatste speeldag spannend bleef.

Het haalde in uitwedstrijden opvallend genoeg meer punten dan thuis, 14 om 12. Dit kwam niet door Zundert, want zowel uit als thuis werden vorig seizoen de punten gedeeld.

Dit jaar eindigde het bekeravontuur al in de poule, ondanks de 10-1 overwinning op SDO’63 en de 3-1 tegen Vogelwaarde, was de 0-5 nederlaag tegen HVV’24 doorslaggevend. In de competitie begon het met een 2-1 overwinning op Rimboe, om vorige week met 3-1 tegen BSC te verliezen. Maar omdat BSC als titelkandidaat wordt getipt, net als HVV’24 is het nog lastig om conclusies te trekken. En als we terugkijken naar vorig seizoen, dan weten we dat het een lastige klus zal worden om de drie punten mee te nemen naar Zundert.

Wat te zeggen over Zundert. Het aantal blessures is onverklaarbaar hoog, gelukkig zijn er ook spelers op de terugweg naar herstel. De start is zacht gezegd moeizaam. De wedstrijden met een nederlaag tegen Schijf en de zwaarbevochten overwinning op Rood Wit liepen niet over van goed voetbal. De wil en de inzet waren wel prima. En de intentie om het de tegenstander via aanvallen lastig te maken is goed. De krachtsverschillen in de competitie lijken minimaal. Slechts drie ploegen wonnen tot op heden alle wedstrijden, waar dit er voor HVV’24 overigens nog maar 1 was. De komende wedstrijden zullen duidelijk maken wie de te kloppen ploegen worden dit jaar. Een overwinning van Zundert in Hontenisse zou Zundert weer dichterbij de top brengen. De bus vertrekt om 11.45 uur, meld je aan via corne@vvzundert.nlen ga gezellig mee om het team aan te moedigen. HUP ZUNDERT!