Vooruitblik op zondag

donderdag 26 oktober 2023, 18:00

Zundert – Rimboe: Wat is de overwinning op BSC waard?

De ploeg met misschien wel de leukste naam uit West-Brabant, speelde de langste tijd van haar bestaan in de zesde klasse, vijfde klasse en onderafdeling. Dat soort werk was het in het verleden.  Wat we nu kelderklasse noemen.

Maar nu! Rimboe speelt in de derde klasse. Vorig seizoen werden de eerste en derde periode winnend afgesloten, echter de vijfde plaats in de tweede periode deed de ploeg uit Wouwse Plantage de das om. In de reguliere competitie finishte het op de tweede plaats. Één puntje achter BSC en  mocht hierdoor de nacompetitie in.

Hierin won het met 3-2 van Groede en 2-1 van Berkdijk. Het kwam hierna aan op een finale tegen Sprundel. Die werd met 0-2 winnend afgesloten, waardoor de promotie een feit was. Met 64-37 als doelsaldo, was het de ploeg met het derde hoogste aantal treffers voor en het derde laagste aantal tegen. Prima passend bij de tweede plaats in de vierde klasse B.

Rimboe won alle drie de bekerduels. Grenswachters (2-3), METO (4-2) en Odio (5-0) werden verslagen. En afgelopen zondag speelde het tegen Hoeven in de 2e ronde van de beker. Hierin moest het met 2-1 het hoofd buigen.

In de competitie vallen de kleine uitslagen op. 1-1 tegen Steen en twee uitnederlagen met 2-1 tegen Hontenisse en BSC. Rimboe speelt dus al voor de derde keer een uitwedstrijd in dit nog prille seizoen.

Als we voetbal.nl volgen zien we dat Rimboe knap heeft weten overleven in een tijd waarin steeds meer clubs fuseren om het hoofd boven water te houden. En wellicht zullen niet alle leden op de Heilig Hart basisschool in unit 3 bij juf Marit hebben gezeten, er staat wel een vereniging met vijf senioren team bij de mannen en een damesteam. Daarnaast komt Rimboe ook met vier teams onder de vlag van de KNVB in de zaal uit.

Dan Zundert. Een mooie zege op BSC gevolgd door een zwaarbevochte, maar knappe overwinning voor de beker op Terheijden. Het lijkt een beetje te gaan lopen bij de roodzwarten. Buiten de nederlaag in de openingswedstrijd tegen Schijf is de ploeg van trainer Jan Hereijgers nog ongeslagen. Wel moet het hoge niveau twee helften worden volgehouden.

Net gewonnen van de koploper en nu nummer 12 Rimboe op bezoek. Dit zijn alle ingrediënten voor een uitglijder van v.v. Zundert. Hopelijk hebben de mannen geleerd niemand te onderschatten en zeker Rimboe niet want zij hebben een sterk team dat altijd blijft gaan tot het uiterste. Je ziet eigenlijk nooit grote uitslagen.  Met de steun van veel supporters moeten de punten op sportpark de Wildert blijven. HUP ZUNDERT!