Vooruitblik op zondag

donderdag 25 januari 2024, 18:00

VVR – Zundert: een wedstrijd op zich

Je hebt cijfers, statistieken en nog grotere leugens is een bekend gezegde. Dat gaat zeker op voor derby’s en al helemaal als je naar de ranglijst van de huidige derde klasse A kijkt. Scorebordjournalistiek zou Co Adriaanse dit noemen. En terecht want VVR is echt sterker dan de ranglijst doet vermoeden.

VVR verloor zesmaal met 1 treffer verschil, driemaal was de marge 2 doelpunten negatief. De ploeg uit Rijsbergen koopt er niet voor, maar het doelsaldo past niet bij een ploeg die troosteloos onderaan staat. Sterker nog hier moet hoop uit te putten zijn voor de blauwwitten. De 21 tegendoelpunten vallen in dit kader dan ook mee. Het gebrek aan productiviteit breekt VVR vaak op. Nog maar tienmaal werd het doel van de tegenstander gevonden.

De eerste en tot op heden enige overwinning werd op de vierde speeldag behaald. Met 0-1 werd er gewonnen van STEEN. Uitgerekend de laatste tegenstander van v.v. Zundert. De roodzwarte gingen met 3-0 hard onderuit. VVR behaalde dus nog geen enkel punt op het eigen sportpark De Laguiten.  Met 9 punten achterstand op een nacompetitieplaats en zelfs 11 om op een “veilige” positie te komen, is het zaak om snel punten te gaan halen. Rood Wit gaf de laatste wedstrijden het voorbeeld, dat dit met een goede reeks mogelijk is. Rood Wit stond vier wedstrijden geleden samen met VVR stijf onderaan. Vier overwinningen later nadert de ploeg uit Sint Willebrord de middenmoot.

VVR is nooit een makkelijke tegenstander voor Zundert. De ploeg is in de winterstop ook sterker geworden en heeft sinds 1 januari een nieuwe trainer met Marco van Dijnsen. Wellicht dat dit ook nieuwe kracht geeft aan de geplaagde ploeg. VVR kwam vorig jaar binnen 1 jaar als kampioen terug in de derde klasse en zal er alles aan doen om het verblijf in deze klasse te verlengen.

Zundert heeft het vaak lastig tegen VVR, toch zijn de recente uitslagen in het voordeel van Zundert. De laatste twee uitwedstrijden werden gewonnen door Zundert en thuis werd er gewonnen en éénmaal gelijk gespeeld. Door de lange periode zonder competitie wedstrijden is het lastig in te schatten hoe beide ploegen ervoor staan. VVR kwam op 10 december voor het laatst in actie voor de competitie. Zundert was een week eerder al klaar.

Op basis van de ranglijst is Zundert dan wellicht favoriet, maar VVR is een niet te onderschatten tegenstander, die zal knokken om aansluiting te krijgen met de andere elftallen. En de historie leert dat Zundert te veel punten morst tegen lager geklasseerde ploegen. Ook nu zijn uitgerekend de drie ploegen die boven Zundert staan, drie ploegen waar van gewonnen werd. Tegen lager geklasseerde teams verloor Zundert dus tweemaal en speelde het driemaal gelijk.

Dus of hervatten tegen een versterkt VVR met een nieuwe trainer, dat knokt voor lijfsbehoud een fijne start is voor Zundert? De tijd zal het leren. Hiervoor is in ieder geval volledige focus, geen onderschatting en zoeken naar voetballende oplossingen vereist. Kom massaal kijken in Rijsbergen, HUP ZUNDERT!

LET OP! Voor degene die afreizen naar Rijsbergen een medeling vanuit VVR: Graag willen we jullie informeren dat het sportpark vanwege voorbereidende bouwwerkzaamheden minder goed bereikbaar is.

De ingang van het sportpark is enkel bereikbaar via de rotonde Laguitensbaan en niet vanuit het industrieterrein de Waterman. Bij het verlaten van het sportpark kan er enkel rechts afgeslagen worden richting industrieterrein de Waterman.

Verder willen we er u op attenderen dat er sinds 1 januari 2024 een no-cash beleid wordt gevoerd in onze kantine.