Vooruitblik op zondag

donderdag 1 februari 2024, 18:00

Zundert – Schijf: eerste wedstrijd tweede periode

De competitie is toe aan de terugwedstrijden. Volgende week nog 4 inhaalwedstrijden waarin BSC en SC Gastel gaan uitmaken wie de eerste periodetitel gaat winnen.

Gezien de recente uitslagen is het speculeren over een periodetitel niet gepast voor Zundert. De marge richting de drie nacompetitieplaatsen voor lijfsbehoud is maar 4 punten. Een van de ploegen die op deze plaatsen staat met 14 punten is de tegenstander van dit weekend, Schijf.

Schijf behaalde in de openingswedstrijd van het seizoen drie van deze punten tegen Zundert. Schijf is sowieso al jaren erg sterk op eigen veld. Ook dit jaar werden op sportpark “de Zoek” 10 punten van de huidige 14 punten behaald. Uit werd gelijk gespeeld tegen HVV’24 en gewonnen van VVR. Zundert weet sinds vorige week hoe lastig dat laatste is.

Schijf krijgt al sinds mensenheugenis weinig doelpunten tegen. De 5-0 bij Virtus en de 4-0 bij Steen liggen dan ook niet in de aard van de ploeg uit Schijf. De overige wedstrijden was de defensie weer sterk als altijd. Het euvel zit hem ook dit seizoen weer in de aanval. Met slechts 11 treffers is Schijf samen met Rimboe de minst productieve ploeg tot op heden. Vorig seizoen was Schijf met het doelsaldo 25-25 zowel de ploeg met op één na de minste treffers vóór als tegen. Met 33 punten was Schijf het enige team met meer punten dan doelpunten.

Zundert leek na de nederlaag in Schijf de weg naar boven te hebben gevonden. De volgende acht wedstrijden werd er niet verloren en stond het plotsklaps aan kop. Twee wedstrijden en twee nederlagen verder ziet de wereld er ineens heel anders uit. Zowel de afstand tot de eerste plaats als tot de plaats die je veroordeelt tot nacompetitie tegen degradatie bedraagt 4 punten.

Zundert heeft dus dringend punten nodig. Het kan hierbij wellicht zelfvertrouwen tanken uit het feit dat het op eigen veld nog ongeslagen is. Vijf wedstrijden leverden vier overwinningen en een gelijk spel op.

Onze mannen kunnen dus uw steun gebruiken om de negatieve reeks te door- breken en de positieve flow van thuiswedstrijden op te pakken. HUP ZUNDERT!