Vooruitblik op zondag

donderdag 7 maart 2024, 18:00

Voorbeschouwing BSC – Zundert: zoeken naar aanknopingspunten voor v.v. Zundert

Dat het seizoen niet verloopt zoals we medio november hadden gehoopt is een understatement. Zundert levert week na week plaatsen in op de ranglijst. Doordat de seizoenstart vrij aardig was en de andere teams ook onvoorspelbare uitslagen noteren, valt de schade nog mee op het eerste oog. Het gat (gemeten in verliespunten) naar een plaats die waarschijnlijk recht geeft om te strijden voor promotie bedraagt 5 punten.

Dit is echter hetzelfde aantal punten voorsprong op de vermaledijde plaats negen, die je veroordeelt om te knokken voor klasse behoud. Kortom nooit een saaie zondag in de derde klasse A. Je kunt niet verslappen en makkelijke tegenstanders zijn er niet. Iedereen heeft een persoonlijk doel om voor te strijden.

Voor de tegenstander van zondag is dat promotie. Of rechtstreeks of via de nacompetitie. De eerste periodetitel lijkt op zak. BSC zit nog in de wachtkamer. Mocht SC Gastel in de resterende minuten van het gestaakte duel tegen Rimboe nog 10 of meer doelpunten maken, dan glipt de periodetitel alsnog door de handen van de ploeg uit Roosendaal. Maar dat lijkt zelfs voor de derde klasse A een onwaarschijnlijk scenario. BSC heeft dus twee ijzers in het vuur. Want naast de periodewinst, staat het ook in de reguliere competitie op kop. Hier kan SC Gastel nog wel passeren als het naast de gestaakte wedstrijd ook wint als BSC een vrij weekend heeft.

BSC heeft de koppositie te danken aan de resultaten tegen teams uit het rechterrijtje. Na de winterstop werden bijvoorbeeld Breskens (0-3), Rood Wit (5-0) en Schijf (4-0) eenvoudig aan de kant gezet. De afgelopen twee wedstrijden werden er punten gemorst tegen Hontenisse en Rimboe, maar verloren werd er weer niet. Tegen de top zes verging het BSC minder goed. Er werd verloren van SC Gastel, HVV’24 en Zundert, terwijl men tegen Virtus niet verder dan 2-2 kwam. BSC is ijzersterk in thuiswedstrijden. Vaak wordt er ook overtuigend gewonnen, getuigen ook de doelcijfers: 25-7. Zes overwinningen en naast het gelijke spel tegen Virtus een nederlaag tegen SC Gastel.

Het beeld van Zundert is exact tegenovergesteld. Veel, heel veel punten verloren tegen teams uit het rechterrijtje en goede resultaten tegen de topclubs uit de competitie. Hoe broos op dit moment ook het vertrouwen is, dit is iets om je aan vast te klampen.

Zundert zal moeten aantonen dat het nog steeds een niet te onderschatten elftal heeft. Men heeft dit seizoen al meerdere keren laten zien, dat het uit het juiste hout gesneden is. Na een nederlaag volgde bijna altijd een positiever resultaat. Alleen na Steen werd ook van VVR verloren, verder volgde altijd de juiste reactie van het team. Dus laten we hier ook zondag op hopen. Kom de mannen aanmoedigen in Roosendaal, ze kunnen zeker nu uw steun gebruiken. HUP ZUNDERT!