Vooruitblik op zondag

donderdag 14 maart 2024, 18:00

Rimboe – Zundert: uitkijken voor glijpartij

Andere woorden voor rimboe zijn jungle, oerwoud, ontoegankelijke wildernis. En zo is de defensie van het huidige Rimboe ook wel te typeren. Een ontoegankelijk gebied. Ondanks dat het op plaats twaalf is beland, krijgt de doelman weinig doelpunten tegen. Sterker nog met 17 tegentreffers doen alleen de kampioenskandidaten BSC en SC Gastel het beter.

In thuiswedstrijden moest men zelfs maar 5 treffers toestaan. Op het eigen veld in Wouwse Plantage werd sowieso het leeuwendeel van de punten behaald. Maar liefst 11 van de 15 punten werden behaald op het eigen veld. Uit werden vier puntjes bijeen gesprokkeld. Rimboe is dan ook het team met het grootste verschil tussen uit- en thuiswedstrijden.

De resultaten na de winterstop vallen tegen voor de ploeg uit Wouwse Plantage. Er werd tweemaal verloren en tweemaal gelijk gespeeld. De laatste overwinning stamt van 17 december van het vorige jaar, toen op een inhaalzondag Breskens met 2-1 werd verslagen. Maar uitslagen zeggen niet alles. Rimboe was vorige week vrij, maar behaalde in de laatste wedstrijd een knap gelijk spel tegen BSC. De reden dat Rimboe zo laag op de ranglijst staat, is terug te voeren op de geringe productie. In veertien wedstrijd wist het maar twaalf keer het net te vinden. Het minste van alle ploegen in de derde klasse A.

De wedstrijd in Zundert tussen beide ploegen is helemaal “out of character” voor groenwit gestreepten. Het werd maar liefst 5-0 voor Zundert. Dus bijna 1/3 van alle tegendoelpunten viel op sportpark de Wildert. Hopelijk kan Zundert zorgen voor een herhaling, maar dit ligt niet in de lijn der verwachting. Gezien de sterke thuisbalans van Rimboe is dit een hele lastige wedstrijd.

En dan ons eigen v.v. Zundert. Bij de publicatie van het wedstrijd verslag op X (voorheen Twitter) noemde ik Zundert de Robin Hood van het amateurvoetbal. Stelen van de rijken en schenken aan de armen. Als we naar dit seizoen kijken behaalde Zundert 13 punten uit 5 duels tegen de huidige top 4. En uit 11 wedstrijden tegen teams die lager geklasseerd zijn maar 12 punten. Zeg het maar, laat hier maar eens een zinvolle analyse op los.

Zundert won vorige week dus van koploper BSC met 2-3 en heeft zo ruimte naar de degradatieplaatsen gecreëerd. Er zullen nog 5 tot 7 punten gehaald moeten worden om helemaal veilig te zijn. Maar met deze ploeg zou Zundert nooit naar beneden moeten kijken. Sterker nog de blik moet omhoog, maar dan moet er wel afgerekend worden met het verliezen van teams uit de staart van de ranglijst. Te beginnen met een overwinning tegen Rimboe aanstaande zondag.

Dit zal nog een hele klus worden gezien de sterkte van Rimboe in eigen huis. Zundert zal met dezelfde spirit als afgelopen week voor de dag moeten komen. Onze mannen kunnen uw support hierbij goed gebruiken, dus kom naar Wouwse Plantage om Zundert naar de overwinning te supporteren. HUP ZUNDERT!