Vrijwilligers gezocht

woensdag 11 oktober 2023, 18:00

NOODKLOK! Vrijwilligers gezocht.

Tot op heden lukt het met kunst- en vliegwerk om alle taken, werkzaamheden en verantwoordelijkheden bij vrijwilligers neer te leggen. Wel signaleren we dat er een steeds groter aantal taken bij steeds minder vrijwilligers komt te liggen. Een ongezonde ontwikkeling. Sommige van onze superhelpers worden momenteel overvraagd en overbelast.

Het moment dat teams zelf voor een scheidsrechter moeten zorgen komt steeds dichterbij. Sterker nog dit hebben we al aan de hand gehad. En ook een geopende kantine op doordeweekse avonden en zelfs in het weekend van vroeg tot laat is geen zekerheid. Tenminste als we niet snel wat aanvulling krijgen bij onze vrijwilligers.

Maar naast wedstrijden fluiten en koffie schenken, hebben we ook hulp nodig bij het verzorgen van het sportpark, bij het communiceren van allerhande zaken, bij het organiseren van activiteiten, bij het zoeken naar sponsoren, bij de zaterdag en zondag wedstrijdcoördinatie, als trainer en leiders en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het gaat kortom niet de goede kant op. Voorlopig is niets verplicht, maar we signaleren wel dat we ook nog veel leden en ouders van jeugdleden hebben die op dit moment geen enkele taak verrichten. Wellicht heb je er nooit bij stil gestaan, maar er is voor iedereen iets te doen. Ook hier gaat op vele handen maken licht werk. Zoals al vaker aangegeven, je hoeft een taak niet alleen en volledig op je te nemen. Je kunt het met iemand anders doen of in het poeltje rouleren. Bijvoorbeeld 3-4 wedstrijden per jaar fluiten maakt je al een supervrijwilliger. Een paar ochtenden of middagen wedstrijd- coördinator zijn is goud waard. Draai je een paar bardiensten, dan snijdt het mes zelfs aan twee kanten, je vult een vacature in en haalt inkomsten binnen voor de vereniging.

Laat je informeren door een van onze bestuurs- of commissieleden. Het is naast belangrijk, ook leuk, leerzaam en gezellig.

Voor een overzicht van de openstaande vacatures, ga naar het vacature overzicht.