v.v. Zundert zet weer een mooie stap in de jeugdbegeleiding

maandag 21 augustus 2023, 15:00

v.v. Zundert zet weer een mooie stap in de jeugdbegeleiding.

Een aantal jaar geleden is de structuur binnen de vereniging aangepast. Er is toen een jeugdcommissie opgezet, die zich vooral richt op voetbal. En een activiteitencommissie die leuke nevenactiviteiten organiseert, soms in samenwerking met de wervingscommissie.

De teams hebben de afgelopen jaren steeds voldoende leiders en trainers gehad. Het lukte steeds om voldoende vrijwilligers te vinden. Soms welwillende ouders, maar steeds vaker spelers uit de hoogste jeugdteams of selectie die de begeleiding van een elftal voor de rekening namen. Dit werkt aanstekelijk, want dit jaar zijn er weer een groot aantal bij gekomen.

Ondanks dat dit in heel veel situaties al supergoed verloopt, wordt hier dit jaar door een viertal (oud) jeugdtrainers nog extra aandacht aangegeven. Nick Schrauwen. Jacco de Bil, Owen Maas en Rinus van Dongen gaan de trainers en leiders dit jaar ondersteunen waar mogelijk. Zij zullen met adviezen, tips en voorbeelden sparringspartners zijn voor alle technische vrijwilligers binnen v.v. Zundert. Hiermee proberen zij op een informele manier nog meer lijn in de jeugdopleiding te krijgen en ook het niveau van de trainingen omhoog te krijgen. Natuurlijk met voetbalplezier voorop, maar voetballen wordt automatisch leuker als je er beter in wordt.

De enthousiaste mannen hebben er zin om trainingen en wedstrijden te gaan bekijken. Maar staan vooraf ook al open voor tips of feedback op verzoek.

Een mooi initiatief dat vanuit de werkvloer is ontstaan en positief is omarmd door de jeugdcommissie. Heren, bedankt voor het betrokken idee en veel plezier met de uitvoering. Jeugdvoorziter Bianca van de Wouw is blij met de uitwerking van het idee en meldt dat ook hoofdtrainer Jan Hereijgers altijd geraadpleegd mag worden voor extra ondersteuning.

Op de foto bij de poort Nick Schrauwen. Jacco de Bil, Owen Maas en Rinus van Dongen die de jeugdtrainers van v.v. Zundert gaan ondersteunen met expertise.