Zundert 2 overtuigend kampioen 3e klasse C

dinsdag 15 april 2014, 22:50

Vorig seizoen bleek Boeimeer te sterk  en wisten de Zundertse reserves niet de gewonnen periodetitel in de nacompetitie te verzilveren. Dit seizoen werd het kampioenschap overtuigend binnen gehaald. Met 19 overwinningen en slechts één nederlaag werd de enig overgebleven concurrent Dubbeldam 2 op een onoverbrugbare achterstand gezet.  Na enkele weken competitievoetbal werd duidelijk dat de kampioensstrijd tussen Zundert en Dubbeldam zou gaan. De reserves van Terheijden zaten op het vinkentouw. Dubbeldam verloor haar eerste wedstrijd. Vervolgens verloor Zundert haar 3e wedstrijd in Dubbeldam met 2-1. Daarna leden beide ploegen tot aan februari geen puntverlies. Op doelsaldo pakte Zundert 2 de 1e periodetitel.

Op 2 februari stond op De Wildert de beslissende wedstrijd tegen Dubbeldam op het programma. Zundert won met 2-1 en pakte een voorsprong van 3 punten. In het vervolg verloor Dubbeldam  bij Terheijden en moest Dubbeldam het op bezoek zijnde Raamsdonk een gelijk spel toestaan. Zundert bleef winnen en pakte daarom dik en dik verdiend de titel. Een dikke proficiat aan de spelers van het tweede, trainer Eduard van Elsacker, leider Piet Jacobs,  assistent-scheidsrechter Hans Damen, verzorgster Marcella Jacobs en iedereen die een bijdrage geleverd heeft aan dit kampioenschap.