Zundert heeft geen kind aan Wernhout

dinsdag 5 september 2023, 22:30

Zundert heeft geen kind aan Wernhout

Zonder tot grootse daden te komen, liep Zundert eenvoudig over buurman Wernhout heen. De 4-0 uitslag was dan ook een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen op corso dinsdag.

De publieke belangstelling was niet passend bij het heerlijke weer en het mooie affiche. In het eerste kwartier leken de thuisblijvers gelijk te krijgen. Er speelde zich een rommelig schouwspel af op sportpark de Wildert, een foutenfestival waaruit bleek dat zowel spelers van beiden ploegen als de arbitrage een mooie corsoweekend in hoofd en benen hadden zitten.

Het was dan ook niet verrassend dat een fout van Wernhout de aanleiding was voor de eerste kans van de wedstrijd. De ijverige Rob ging met de bal aan de haal. Zijn schot werd ten koste van een corner gekeerd door de doelman. Uit een snelle ingooi kwam de bal via Fabian vlak voor de goal bij Maarten, die de bal attent binnenschoot. 1-0.

Daarna kwam er een sterkere fase van Zundert. Er werd hoog en collectief druk gezet, waardoor Wernhout nooit aan voetballen toe kwam. Een strafschop moment, een voorzet van Rob die Rabin net niet af kon maken en een snoeihard schot van Fabian onderkant lat waren de belangrijkste wapenfeiten, treffers vielen er in de fase nog niet. Wel verloor Zundert Stijn met een blessure, Jesse kwam hem vervangen.

Rob speelde zich nog een keer knap vrij, maar schoot te gehaast op de keeper. Het was een mooie actie van Maarten die de bal teruglegde op de inlopende Fabian die koelbloedig de 2-0 op het scorebord schoot. Niet veel later sloop Maarten met de bal aan de voet de zestien binnen. Zijn voorzet werd bijna binnengegleden door Rob, maar via een kluts en tussenkomst van de keeper viel de bal voor de voeten van Karim, die de 3-0 binnen schoof. Een comfortabele en terechte voorsprong voor Zundert in de rust, waar doelman Thomas ook werd bijgepraat over de tussenstand, want veel activiteit was er niet voor zijn neus.

Met Jelle voor de licht geblesseerde Maarten ging de tweede helft van start. Binnen 10 minuten was de wedstrijd definitief beslist. Door een balverovering na goed druk zetten diep op de helft van Wernhout viel de bal voor de voeten van Fabian, die vanaf vijfentwintig meter de bal ongenadig hard stijf in de kruising schoot, werd het 4-0.

Een mooi moment om mensen minuten te geven en mensen te sparen. Mike en Menno kwamen in de ploeg voor Joey en Rob. Ook Wernhout wisselde viermaal. Zundert bleef de bovenliggende partij, maar vergat de score op te voeren. Na goede aanvallen ontbrak het overzicht of werd er te veel voor eigen succes gegaan. Wernhout deelde wat speldenprikjes uit. Thomas moest eenmaal in actie komen en Cas haalde een bal van de doellijn. Maar verontrustend was het niet.

Met een 4-0 overwinning behaalde Zundert hetzelfde resultaat als Sprundel tegen SVC. Hiermee zijn de andere twee ploegen in de bekerpoule genoemd. Zundert speelt zondag uit in Standdaarbuiten en een week later in Sprundel tegen de gelijknamige ploeg.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stijn Geuke (W: Jesse Graumans), Cas van Oijen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Joey Schijf (W: Menno Schrauwen), Karim Vriends, Fabian Nelemans, Maarten Arnouts (W: Jelle Roeland), Rob Gommers (W: Mike Daemen) en Rabin Hassan.

Wissels: Sam Naalden, Jesse Graumans, Menno Schrauwen, Jelle Roelands en Mike Daemen.