Zundert JO19-1 wint beker

dinsdag 13 juni 2017, 0:00

Zundert JO19-1 wint beker

Het toch al feestelijke weekend in Zundert, tijdens de Aardbeienfeesten werd extra luister bij gezet met een historische en terecht gewonnen bekerfinale door Zundert JO19-1. Op het neutrale terrein in Oosterhout was SVSSS-JO19-1 de tegenstander. Met de bus was Zundert vertrokken naar Oosterhout, waar men zag dat Zundert JO17-1 net te kort kwam in de finale. Zundert was dus gewaarschuwd, finales zijn toch echt wedstrijden op zich.

Twee team die aan elkaar gewaagd waren, streden voor wat ze waard waren. Zundert was erg agressief in de duels en vastberaden met de beker naar huis te gaan. Het nam dan ook een 3-0 voorsprong door twee doelpunten van Mathijn Woestenberg waarbij de 3-0 echt een juweeltje was. Tussen deze doelpunten scoorde ook Nick Goosens. Toch was de wedstrijd hiermee niet gelopen. Een knappe slalom door de defensie werd beheerst afgerond, 3-1. De spanning was weer terug.

Toch was het ook na rust weer Zundert dat het meeste als team speelde en effectief was in het benutten van de kansen. Mike Daemen en Stan Hombergen tilden de stand dan ook naar 5-1. Dit was wel geflatteerd, want het was te danken aan de uitstekend keepende Joep Jacobs dat er slechts 1 tegentreffer gevallen was. Na ongelukkig hands en een rode kaart voor Sebastian Belli, werd het via een strafschop 5-2. Zundert maakte in de slotfase aan alle twijfels een einde nadat Mike Daemen de 6-2 op het scorebord gezet had. Hierbij konden de armen in de lucht, Zundert JO19-1 stond na een bewogen seizoen met de beker in de handen! Gefeliciteerd met deze knappe teamprestatie.

Zundert JO19-1 viert feest na de gewonnen bekerfinale. In willekeurige volgorde Harm Bruijns, Wouter Leeuw, Sander Bouw, Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Steven Braspenning, Mathijn Woestenberg, Stan Hombergen, Mike Daemen, Olaf Bouw, Nick Goossens, Karim Vriends, Dorus Gommers en Sebastian Belli, Rob Gommers en Owen Maas. Met Leiders Etienne Hereijgers en Mark Gommers.