Zundert over de knie in derby

zondag 16 september 2018, 8:00

Zundert over de knie in derby

Zundert mag uiteindelijk de handen dichtknijpen met de 4-0 nederlaag. Door dit resultaat eindigt Zundert met exact evenveel punten, doelpunten voor en tegen als EBOH. Onderling werd het 1-1, dus volgt een beslissingswedstrijd op neutraal terrein.

De gekte van de derby’s van afgelopen seizoen werd niet bereikt. Omdat het een bekerduel betrof, velen nog druk bezig waren met het afronden van de kindercorso wagens en het simpelweg niet altijd los kan gaan. Toch werd het een gezellige avond met toch nog een goede publieke opkomst. Met een slechte afloop voor degene die v.v. Zundert een warm hart toedragen.

Zundert startte als underdog in de derby tegen Moerse Boys. Wat je dan moet doen, is zo weinig mogelijk fouten maken en zo lang mogelijk in de wedstrijd blijven. Dit mislukte beide. Al na 8 minuten omzeilde Moerse Boys de buitenspelval. Oog-in-oog met de doelman werd de eerste de beste kans gelijk koelbloedig afgemaakt. Omdat er geen VAR aanwezig was, kon nooit met zekerheid worden vastgesteld of dit een geldig doelpunt was.

Zundert was even van de leg, maar herpakte zich prima. Het was zelfs een fase de bovenliggende partij. Dit resulteerde in een paar goede aanvallen, waarbij een counter na goed ingrijpen van Sebastiaan werd ingezet. Jesse schudde z’n directe tegenstander van zich af en bediende bekertopscoorder Jaye. Die passeerde de doelman, maar zag z’n inzet tegen de paal belanden.

De goede fase werd abrupt beëindigd door twee grote fouten. Eerst werd een doorgekopte verre gooi door iedereen gemist, behalve door een attente speler van Moerse Boys bij de tweede paal. Vervolgens werd er kinderlijk eenvoudig balverlies geleden in de opbouw, waarna Moerse Boys de wedstrijd genadeloos in het slot gooide. Met drie doelpunten na een half uur geloofde Moerse Boys het wel en probeerde Zundert zonder verdere kleerscheuren de rust te halen.

Na rust probeerde Zundert nog wel terug in te wedstrijd te komen, maar tot grote kansen kwam het niet. Met Mike voor Karim en Denis voor Jaye werd getracht nog een eretreffer op het scorebord te krijgen. Een doelpunt viel helaas alleen aan de andere kant. Een treffer met grote consequenties naar afloop bleek. Een kwartier voor tijd was de 4-0 eindstand al bereikt. Zundert had nog 1 treffer nodig om een beslissingswedstrijd te voorkomen. Ook met Nick voor de geblesseerde Roy werd dat doelpunt niet gemaakt. Hierdoor mogen EBOH en Zundert op neutraal terrein uitmaken wie met Moerse Boys naar de volgende bekerronde mag.

Volgende week start Zundert de competitie met een uitwedstrijd tegen Cluzona. Gelijk een mooie tegenstander om te kijken hoe de verhoudingen in de tweede klasse liggen. Cluzona is door een aantal nieuwe spelers een van de favorieten voor het kampioenschap. Ook vorige jaar was Cluzona al erg sterk, echter wisten de roodzwarten tweemaal te winnen. Laten we hopen op een goede start van de competitie zoals de voorgaande jaren.

En wat vonden zij?

Opstelling: Joep Jacobs, Sebastiaan van Hassel, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Wim Kas, Fabian Nelemans, Roy Jacobs [Nick Goossens], Jesse Mouws, Karim Vriends [W: Mike Daemen] en Jaye Musters [W: Denis Vujcic].