Zundert pakt punt van koploper

zondag 21 april 2024, 17:00

Zundert pakt punt tegen koploper Gastel

Een laf zonnetje, een tegenstander die op het punt staat op kampioen te worden en v.v. Zundert dat net een onnodige, maar forse nederlaag te slikken kreeg. Zie hier alle ingrediënten voor een typisch potje v.v. Zundert voetbal.

Zundert met een aantal andere namen in de basis begon prima in Gastel. Het leek wel of de tegenstander “kampioenspap” in de benen had, terwijl Zundert gedurfd voor de dag kwam. Eerder won Zundert met 4-2 van Gastel, dus enig ontzag voor de reuzendoder was er zeker.

Zundert had controle, zonder tot grote kansen te komen. De eerste mogelijkheid was na een ruim kwartier voor Rabin. Een voorzet van Olivier werd niet goed ingeschat door de defensie van Gastel, Rabin anticipeerde prima op de afvallende bal, maar schoot de bal nipt langs de verkeerde kant van de paal.

Hierna was Gastel beter bij de les, sterker nog,  het creëerde een grote kans, die slechts ternauwernood geblokt kon worden door een Zunderts been. Tien minuten voor rust was het dan wel raak voor Zundert. De verdediging van Gastel had moeite met een diepe hoge bal van Fabian. Mike schatte dit buitenkansje wel op z’n waarde en schoof de bal die voor z’n voeten viel als een echte spits koel langs de doelman. Zundert bracht deze voorsprong vrij eenvoudig naar de rust.

Ook na rust ging Zundert op een goede manier verder. Het hield Gastel vrij eenvoudig van het eigen doel, maar wist zelf echter ook weinig te forceren. Het was dan ook halverwege de tweede helft dat de supporters voor het eerst echt opveerde. De spits van Gastel kwam oog-in-oog met Thomas. Thomas bleef goed wachten en pakte de bal stijlvol en klemvast uit de hoek.

Joey kwam de moegestreden Mike aflossen. In een fase dat de 0-2 dichterbij was dan de gelijkmaker, werd het toch 1-1. Het doelpunt viel een beetje uit het niets. Er was nog ruim een kwartier te spelen en Gastel ging op zoek naar de volle buit. Zundert wisselde driemaal. Eerst kwamen Cas en Maarten in het veld voor Thomas en Siemen. Niet veel later gevolgd door Tjeu voor Frenk.

Ondanks dat Gastel aandrong, hield Zundert stand en nam het een punt mee naar huis. Een knap punt, waar misschien zelfs wel een overwinning mogelijk was geweest. Maar ook Gastel heeft de mogelijkheden op meer gehad. Al met al weer een goed resultaat van Zundert tegen een hoog geplaatste ploeg.

Het verhaal mag ondertussen bekend zijn. Zundert heeft het uitstekend gedaan tegen de top 4 en veel te veel punten laten liggen tegen de rest. Hierdoor is er slechts een theoretische kans op de nacompetitie. Maar zolang er een kans is, zullen de mannen er voor moeten gaan. Er volgen nu twee thuiswedstrijden tegen eerst Steen en dan VVR, waarna op zondag 26 mei in Breskens de reguliere competitie wordt afgesloten.

PS. Voor volgend seizoen zijn we nog op zoek naar schrijvers van het wedstrijdverslag van v.v. Zundert 1. Interesse? Maak dit kenbaar bij Corné Verschuuren, corne@vvzundert.nl of 06-51231658. Het verslag mag een titel van 55 leestekens hebben en daarnaast bestaat uit maximaal 3000 leestekens, zodat het ook aangeboden kan worden aan De Bode. Ook voor het bijhouden van de Whatsappgroep 3A en live-uitslagen zoeken we nog vrijwilligers.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Bas Englebert, Frenk Zagers (W: Tjeu van der Heijden), Thomas Kerstens (W: Cas van Oijen), Olivier van Hassel, Owen Maas, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts (W: Maarten Arnouts), Rabin Hassan en Mike Daemen (W: Joey Schijfs).

Wissels: Alex van Nederkassel, Maarten Arnouts, Joey Schijfs, Cas van Oijen en Tjeu van der Heijden.