Zundert verliest van SCO/TOFS

maandag 15 december 2014, 22:00

Op een koud sportpark de Wildert , heeft Zundert zijn derde! thuisnederlaag op rij geleden. Was volgens de trainer de vorige wedstrijd, de slechtste wedstrijd van het seizoen tot dan toe, ook zondag was het spel van de roodzwarten ondanks de inzet, onder de maat. Een elftal waarin een aantal spelers in een mindere fase verkeert en ondanks goede bedoelingen, weinig kansen creëert. Rob Luyten had voor het eerst na zijn hamstringblessure weer een basisplaats. Helaas viel deze keuze verkeerd uit, want na een kwartier moest hij het veld al weer verlaten.  Daardoor werden de wisselmogelijkheden beperkt, wat Zundert in het laatste gedeelte zou opbreken

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn! Een chaotisch spelend Zundert was zeker gelijkwaardig aan SCO en dwong nog wel een aantal kansen af. De ruststand van 0-0 was een juiste weergave van het vertoonde spel.

Na rust eenzelfde spelbeeld waarin Zundert vooralsnog niet een tweede wissel wilde gebruiken. Na 75 minuut werd Jesse die niet in de wedstrijd zat, gewisseld. SCO nam gaandeweg het initiatief over. In de 80e minuut kwam Zundert door een blunder van de SCO goalie op voorsprong via Fabian. Inmiddels raakte Zundert zoals in de voorgaande wedstrijden de grip op het middenveld kwijt en leek, voor de supporter, een defensieve wissel om minstens een punt veilig te stellen de oplossing. Het was dan ook bijna voorspelbaar dat SCO gelijk zou maken. Na slecht ingrijpen,  in de verdediging werd de 1-1 aangetekend ook al omdat de Zundertse doelman daarbij zwak optrad. De trainer bracht vervolgens Ferdi in om de bakens te verzetten. In blessuretijd echter kreeg Zundert wederom het deksel op de neus toen SCO de vrije trap in de 93e minuut langs Thomas schoot.

Zowel tegen Rijen, Beek Vooruit, NOAD en nu SCO laat Zundert de winst in de laatste minuten uit handen glippen. Kostbare punten voor een elftal dat toe is aan de winterstop! Alles overziend heeft Zundert voor de winterstop zeker niet slecht gepresteerd, maar ondanks het vaak goede voetbal had het met wat meer routine en slimheid  zomaar 6 punten meer kunnen hebben.

Kop op mannen, straks een goede reeks wegzetten om onderin weg te blijven en zo de aansluiting met de bovenste plaatsen te heroveren.